Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Luuk Beekman wint Reiswerk Talent Award tijdens Studentencongres

Luuk Beekman wint Reiswerk Talent Award tijdens Studentencongres
Top 3 Reiswerk Talenten - Tamara Rutjes NHTV, Ashley van Doorenmalen NHTV, Luuk Beekman Saxion met Shannon Yska en Rian Verkooijen

Student Luuk Beekman van Saxion is de winnaar van de Reiswerk Talent Award. Beekman kreeg de prestigieuze award op de slotdag van het Reiswerk Studentencongres in Antalya, Turkije, uitgereikt uit handen van Shannon Yska, manager Reiswerk. Daarnaast kreeg hij een cheque ter waarde van een retourticket en een toegangsbewijs voor het ANVR-congres in Abu Dhabi in oktober van dit jaar.


Reiswerkgame

Reiswerk organiseert het jaarlijkse Reiswerk Studentencongres om excellente studenten enthousiast te maken voor een toekomstige carrière in de reisbranche. Hierbij maken ze kennis met verschillende aspecten van het werken in de branche. De 57 deelnemende studenten speelden tijdens het congres de spectaculaire Reiswerkgame. De game geeft op realistische wijze een beeld van het werken in de reisbranche. De studenten werden verdeeld in teams om de opdrachten uit te voeren. Sebastiaan Labrie, Luc de Nijs en Nicole van den Bosch van BeCurious waren evenals voorgaande jaren aanwezig en presenteerden de opdrachten van de Reiswerkgame op levensechte wijze door middel van video’s en het zijn van dagvoorzitter.


Reiswerk Talent Award

De opdrachten werden beoordeeld door de congrescommissie en de sprekers van het congres: allen professionals uit de branche. Zij beoordeelden de studenten op competenties die nodig zijn voor het werk in de reisbranche, zoals een goed oog hebben voor de klant, kunnen omgaan met onverwachte situaties en het streven naar de best mogelijke oplossing. Ook is er gekeken naar gedragswaarden die belangrijk zijn, zoals anderen betrekken bij het proces, commerciële kansen zien en met passie en plezier aan het werk zijn. Luuk Beekman scoorde op deze punten het hoogst en mocht als trotse winnaar de Reiswerk Talent Award in ontvangst nemen.


Teamwinnaar

Het team ‘Curious Travels’ is uitgeroepen tot teamwinnaar van de Reiswerkgame. Sarah Neehus (Stenden Hogeschool), Daan Gommans (Saxion), Larissa van Nimwegen (InHolland), Ilse Pastoor (InHolland), Tamara Rutjes (NHTV), Anousha de Ruiter (NHTV) en Iris Poll (Saxion) sleepte de prijs - een reischeque van GoFun - in de wacht. Het winnende team en de top 3 Reiswerk Talenten zijn door Bas Rasker uitgenodigd voor de Emerce e-traveldag op 11 juni en op het 10-jarige jubileumfeest van Zoover op 16 april.


Next level

Reiswerk bracht enkele vernieuwingen aan in het programma van het Studentencongres. Zo werden de team dit jaar niet begeleid door een eigen coach maar door Travel Consultants: allen professionals uit de reisbranche met diverse expertises en vakgebieden. De teams konden tijdens de congresweek contactmomenten inplannen met de verschillende Travel Consultants.


Een ander nieuw onderdeel was de Persoonlijke Profielanalyse, in samenwerking met Monique van Aalst van Thomas International. De deelnemers hadden voor aanvang van het congres allemaal 24 vragen ingevuld en Van Aalst gaf hen antwoord op vragen als ‘wie ben ik, wat kan ik en welke baan past bij mij?’ Met vier voorbeelden van bestaande vacatures uit de vacaturebank van reiswerk.nl hielp ze de studenten op weg naar een baan die bij ze past. "Met de vernieuwingen in het programma hebben we het congres echt naar een next level gebracht. De persoonlijke profielanalyses heeft echt stof tot nadenken gegeven en we merkten dat de studenten er tijdens de week al erg bewust mee bezig waren. Door de introductie van de Travel Consultants moedigen we de studenten aan om nog meer op eigen initiatief te doen en te oefenen met effectief timemanagement. De studenten die mee hebben gedaan zijn klaar om in te stappen in onze mooie branche en voelen zich dankzij dit congres nu al thuis in de reiswereld!”, vertelt Rian Verkooijen van Reiswerk.


Organisatie

Reiswerk organiseerde de vierde editie van het Reiswerk Studentencongres in samenwerking met NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, Saxion, Inholland, Stenden en Tio. Corendon zorgde samen met overige sponsoren Sunny Cars, Amsterdam Airport Schiphol, Pyton Communication Services, Travelport en Leerbedrijf Newways voor de reis, accommodatie en de excursies. Reiswerk bedankt alle sponsoren en samenwerkingspartners voor de voortreffelijke organisatie en het verloop van het congres.
Link: https://www.reiswerk.nl/
Trefwoorden: reisbranche, young professionals

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.