Geplaatst op: 27-02-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

NHTV-student ontwikkelt pop-up restaurant

NHTV-student ontwikkelt pop-up restaurant

Een NHTV-studente heeft een pop-up restaurant in Breda ontwikkeld. Bijzonder aan het concept is dat het restaurant bijna volledig gebruik maakt van hergebruikte materialen. Het restaurant is slechts vier dagen open. De eerste avond is al volgeboekt. Danielle won met haar restaurant de publieksprijs tijdens de NHTV Entrepreneurship Award.


Voor haar afstudeerproject, heeft Danielle van Houtum, student International Real Estate and Facility Management van NHTV Breda een pop-up concept ontwikkeld. Met dit pop-up restaurant vraagt zij aandacht voor het hergebruiken van materialen en het invullen van leegstaande panden op unieke locaties in Breda.


Restaurant vol gedoneerde spullen

Naast het ontwikkelen, opzetten en coördineren van een hospitality gerelateerde organisatie, een van de einddoelen van de opleiding, vindt Danielle het belangrijk aandacht te schenken aan de wegwerpeconomie waarin wij tegenwoordig leven. Door middel van co-creatie en up-cycling geeft zij gedoneerde producten, zoals stoelen, borden en glazen, een tweede leven in haar pop-up restaurant. In ruil hiervoor ontvangt de gulle gever korting op de diner-tickets en zal gedurende de avond zijn of haar gedoneerde spullen in een nieuw daglicht terug zien. Daarnaast biedt dit pop-up concept een mooie oplossing voor de grote leegstand in en om het centrum van Breda.


Entrepreneurship Award

Met het pop-up restaurant won Danielle de publieksprijs tijdens de NHTV Entrepreneurship Award, een erkenning voor jong ondernemerschap. In de toekomst wil Danielle haar concept ook uitbreiden naar andere steden.


Menu, prijs en data

Het menu bestaat uit Upscale Comfort Food gerechten, traditionele gerechten met een speciale twist. Een diner-ticket, een drie gangen menu excl. drank, kost €30,-. Indien vooraf oude producten worden gedoneerd, dan kan de korting oplopen tot €10,-.


Het innemen van serviesgoed, meubilair en anders soort gebeurt op 9 en 11 maart. Het eerste diner vindt op 13 maart plaats in de Watertoren, Speelhuislaan 158. Deze avond is al geheel uitverkocht. Flourish opent haar deuren eveneens op 14, 20 en 21 maart, reserveren kan via de

website. De locaties worden te zijner tijd bekend gemaakt via Facebook.

Link: http://wijzijnflourish.nl
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants

CELTH




||| Nieuws |||

01/09/25
Opening Open Monumentendag in Schiedam
Dit jaar is Schiedam de gastgemeente van de VriendenLoterij Open Monumentendag. Op vrijdag 12 september geeft Open Monumentendag-ambassadeur Janny van der Heijden samen met burgemeester Harald Bergmann van Schiedam het startsein voor het grootste gratis culturele evenement van Nederland.
01/09/25
Horeca van vakantieparken en campings groeide met 6% (Q2-2025)
De horeca beleefde een groeisprintje in het tweede kwartaal van 2025 met 5,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van logiesverstrekking lag ook hoger, met 4,5 procent hoger. De omzet van eet- en drinkgelegenheden was 5,9 procent hoger.
29/08/25
15.000 hotels in Europa in massaclaim tegen Booking.com
Bijna 1.100 Nederlandse hotels sloten zich aan bij een Europese massaclaim tegen Booking.com, dat he...
29/08/25
Genieten van Maasvallei vanaf mobiel uitkijkpunt
In de Limburgse plaats Itteren staat sinds deze week op de dijk een verplaatsbaar uitkijkpunt. Dat r...
28/08/25
Vakantiepark Marina Beach gesloten
Vakantiepark Marina Beach aan de Zeeuws-Vlaamse kust is onverwacht gesloten. De reden is dat er geen exploitatievergunning door de gemeente Terneuzen wordt verleend.
26/08/25
Exclusief voor leden
Is de vakantiewoning nog een aantrekkelijke investering?
De aantrekkelijkheid van een tweede woning als investering staat onder druk. Waar vakantiewoningen jarenlang golden als een stabiele en winstgevende belegging, is nu een duidelijke kentering zichtbaar.
26/08/25
Exclusief voor leden
Grote verschillen in NPS-score van touroperators
Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Jongeren zijn het meest kritisch in de NPS voor touroperators. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden.
25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.

||| Agenda |||

03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...