Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

De crew van Arkefly, onderdeel van reisconcern TUI, krijgt deze week een nieuw uniform. Het bedrijf streeft naar een gelijke kledingstijl, van reisbureau tot hoog in de lucht.

De crew van Arkefly gaat voor het eerst aan het werk in het nieuwe donkerblauwe uniform dat al even te bewonderen was aan boord van de delivery trip van de eerste Arke Boeing 787 Dreamliner in juni 2014. Na de introductie door Thomson Airways zijn Arkefly en het Belgische Jetairfly een van de eerste airlines binnen TUI Group die hun crewleden in het nieuw steken. Op termijn zullen de crewleden van alle zes de TUI-airlines hetzelfde nieuwe uniform dragen.

Vanaf deze week vliegt elke uitgaande crew in het nieuwe uniform; de binnenkomende crew is nog heel even te zien in het oude uniform dat 10 jaar dienst heeft gedaan. Na een korte overgangsperiode van een paar dagen zijn alle crewleden te bewonderen in het nieuwe uniform. 



Hoedje terug

Aan dit heugelijke moment ging een periode van intensieve voorbereiding vooraf; voor alle crewleden werden passessies ingepland en waar nodig werden aanpassingen op maat gedaan. De nieuwe ontwerpen zijn meer getailleerd en hebben strakkere lijnen. Nieuw voor de dames van de cabinecrew is het hoedje. Ook het modern vormgegeven naambordje en de ‘wing’ springen in het oog.


Dames
Het uniform bestaat voor de dames verder uit een donkerblauwe rok, jurk of pantalon, en een gilet en colbert in dezelfde kleur. Dit wordt gecombineerd met een lichtblauwe blouse en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe sjaal met de TUI-smile.

Heren
De heren dragen een donkerblauw colbert, gilet en pantalon in dezelfde kleur met een lichtblauw overhemd en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe stropdas met de TUI-smile. De cockpit crew draagt hier nog een nieuw vormgegeven pet bij.


Strategie ‘One Mainstream’

De medewerkers van de Arke winkels gingen de crewleden al voor en dragen nagenoeg hetzelfde uniform. De Arke reisleiding in het buitenland volgt begin april. De ingebruikname van het nieuwe uniform geeft Arke overal dezelfde uitstraling wat geheel in lijn is met de ‘One Mainstream’ strategie van moederbedrijf TUI Group.

Trefwoorden: luchtvaart, communicatie, corporate, kleding, uniform, reisbureau, reizen, vliegen

CELTH



||| Nieuws |||

04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...