Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Nederlands ontwerp voor Deens attractiepark

Nederlands ontwerp voor Deens attractiepark

Jora Entertainment leverde het ontwerp voor tien nieuwe attracties voor het Deense park Djurs Sommerland. Het Nederlandse bedrijf ontwierp Boerderijland.

Pretpark Djurs Sommerland is opgedeeld in de themagebieden Piratenland, Mexicoland, Westernland, Waterland, Afrikaland, Sommerland en het in 2014 geopende Vikingland. Boerderijland komt in de plaats van het voormalige Lilliputland en is in totaal 7500 m² groot.

Thema boerderij met achtbaan
Het achtste themagebied in Djurs Sommerland draait om het thema Boerderij en zal tien nieuwe attracties bieden, waaronder een gezinsachtbaan en enkele attracties die geheel nieuw zijn voor Scandinavië. Er zullen verder vakwerkhuizen met rieten daken te zien zijn, evenals watermolens, landbouwmachines en reuzengroenten.


Nederlands ontwerp
CEO van Djurs Sommerland, Henrik B. Nielsen: "Met het nieuwe Boerderijland willen we gezinnen met zowel oudere als jongere kinderen nog meer attracties bieden, die kinderen en volwassenen ook samen kunnen uitproberen. Tegelijkertijd breiden we met het nieuwe themagebied onze capaciteit uit, want we hebben de afgelopen jaren een grote stijging in het bezoekersaantal gehad. We hebben de allerbeste familieattracties geselecteerd voor Boerderijland, en om de belevenis te versterken wordt het hele gebied omgetoverd in een boerderijwereld, speciaal voor ons ontworpen door de Nederlandse specialisten van Jora Entertainment."

Trefwoorden: attractie, attractiepark, boerderijland, Jora, Djurs Sommerland

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.