Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-01-2015
Auteur: Marc Gerlings

Frankrijk wil meer Nederlandse wandelaars

Frankrijk wil meer Nederlandse wandelaars
Atout France, Pascal Groboval
Frankrijk wordt door de Nederlandse fietser al volop bezocht. Met een uitbreiding van de bestaande promotie wil het land meer wandelaars binnenhalen.

Het Frans Bureau voor Toerisme staat op zaterdag 31 januari en zondag 1 februari met een groot aantal Franse exposanten op de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam. Wandelen neemt bij de stands een prominente plaats in.

Wandelen thema in Frankrijk campagne
Wandelen is dit jaar een nieuw thema in de gevoerde campagne, en Frankrijk biedt ook op dit gebied tal van mogelijkheden. Van korte wandelroutes, tot de welbekende GR routes voor de doorgewinterde wandellaar.

"Later in het jaar benaderen we actief de pers met dit onderwerp. Ook online zetten we meer marketing in voor dit segment,” meldt een woordvoerder van het bureau.

Fietsen speelt dit jaar weer een belangrijke rol in de campagne van het Frans Bureau voor Toerisme en Frankrijk zit op dit gebied niet stil. De laatste jaren zijn meerdere grote fietsroutes ontwikkeld, waaronder de Velodyssee, Via Rhôna, Tour de Manche en nieuw dit jaar de Velofrancette, een fietsroute die van Normandië naar de Atlantische kust loopt. Deze fietsroute van 630 kilometer lang wordt deze zomer in gebruik genomen.

Net niet 1e plaats in Fietsroute van het jaar
De Tour de Manche heeft de 2e plaats bemachtigd bij de verkiezingen voor Fietsroute van het jaar 2015. Bert Sitters, jurylid:"Het was een nek aan nek race tussen de eerste en tweede plaats”.

De Tour de Manche is een 1200 km lange fietsroute rondom het Kanaal die zuidwestelijke Engelse fietspaden verbindt met de kust van Bretagne en de binnenlanden van Normandië in Frankrijk.

Uitgebreide informatie over de verschillende exposanten staat op de website van het Frans Bureau voor Toerisme:www.rendezvousenfrance.com
Trefwoorden: Frnakrijk, wandelen, campagne, Fiets- en wandelbeurs, fietsroute, marketing, online, reizen

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...