Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hoe word je leerbedrijf van het jaar?

Hoe word je leerbedrijf van het jaar?
Ook dit jaar organiseert Kenwerk de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar Recreatie. De commissie heeft drie bedrijven genomineerd voor de titel ‘Leerbedrijf van het Jaar 2015 Recreatie’.

Betrokkenheid bij het opleidingsproces, visie op opleiden, aanwezigheid van een opleidingsplan, personeelsbeleid, opleidingsklimaat, deelname aan activiteiten, vervullen van een ambassadeursrol en de opleidingsresultaten zijn de criteria waar de jury op gaat letten. De genomineerden voor 2015 zijn:
  • Kennemer Duincamping Bakkum te Castricum
  • Landal Aelderholt te Aalden
  • Billy Bird Park Hemelrijk te Volkel

Waarom won vorig jaar Landal De Lommerbergen?

Vorig jaar werd Landal De Lommerbergen Leerbedrijf van het Jaar. Landal scoorde goed vanwege de zeer professionele aanpak. Bij het bedrijf staan beroepshouding en persoonlijke ontwikkeling voor de stagiair centraal. Praktijkopleiders zijn gediplomeerd. Er is een gedegen inwerkprogramma voor zowel de vaste medewerkers als voor de stagiairs. Naast de opdrachten van school kunnen stagiairs ook deelnemen aan trainingen van Landal. Stagiairs kunnen op De Lommerbergen op meerdere afdelingen stage lopen om een compleet beroepsbeeld te krijgen. Landal De Lommerbergen toont een grote mate van betrokkenheid bij het opleidingsproces en is altijd innoverend bezig in samenwerking met regionale scholen.


De bekendmaking van de winnaar ‘Leerbedrijf van het Jaar 2015 Recreatie’ zal plaatsvinden op dinsdag 10 maart 2015 tijdens het sector event ‘werken in de recreatie: leuk, fit en vitaal’.  


Waarom let de jury?

Erkende leerbedrijven voor de sector recreatie konden voorgedragen worden of zichzelf kandidaat stellen voor de titel ‘Leerbedrijf van het Jaar 2015’. De commissie heeft uit alle inzendingen de drie beste leerbedrijven geselecteerd. Medio januari gaat de commissie bij de genomineerde leerbedrijven langs om van de ondernemer, medewerkers en leerlingen te horen wat hun bedrijf tot een mogelijke winnaar van de prijs maakt. Bij deze laatste beoordeling worden de volgende criteria gehanteerd: betrokkenheid bij het opleidingsproces, visie op opleiden, aanwezigheid van een opleidingsplan, personeelsbeleid, opleidingsklimaat, deelname aan activiteiten, vervullen van een ambassadeursrol en de opleidingsresultaten. Naast de vakjury heeft het publiek de mogelijkheid om voorafgaand aan de officiële uitreiking digitaal mee te stemmen.  


Waarom wordt de verkiezing georganiseerd?

Commissie De commissie die het Leerbedrijf van het Jaar 2015 kiest, bestaat uit vertegenwoordigers van de sociale partners, het onderwijs, winnaar Leerbedrijf van het Jaar en Kenwerk. De verkiezing is in het leven geroepen om het leren in de praktijk te stimuleren en de waarde die leerbedrijven voor de recreatiesector hebben onder de aandacht te brengen.

Trefwoorden: arbeidsmarkt, leren, stages, verblijfsrecreatie

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.