Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

Op de Vakantiebeurs geeft het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland het startsein voor een volledig routeplatform voor de hele provincie Gelderland. Daarnaast wordt samen met de Stichting Achterhoek Toerisme een actiekrant gepresenteerd en heeft RBT Rivierenland weer haar glossy magazine RVRNLND geactualiseerd.


RBT Rivierenland werkt samen met overheden, bedrijfsleven en organisaties met als hoofddoel het bevorderen van bestedingen en werkgelegenheid in de toeristische sector. "We volgen nu een aantal jaren een vaste werkwijze, waardoor we in staat zijn om resultaatgericht projecten te kunnen starten en te continueren”, aldus Richard de Bruin, directeur van RBT Rivierenland. "Het vertrekpunt voor ieder project is kennis. En dan bedoelen we kennis in de breedste zin van het woord. Kennis uit onderzoeken, maar ook én vooral kennis en ervaringen vanuit het bedrijfsleven zelf. Vanuit die kennis kunnen de vervolgstappen - ontwikkeling, informatie en marketing - worden vormgegeven. De vierde stap, marketing, kan alleen effectief zijn als de andere stappen op een juiste manier zijn uitgewerkt.” Bijzonder van RBT Rivierenland is ook de focus op de lokale bevolking die nadrukkelijk door het bureau in campagnes wordt aangesproken en betrokken.


Gelderse Routes

Zo’n project is het routeplatform, www.gelderseroutes.nl. In samenwerking met de regionale bureaus voor toerisme in Gelderland wordt dit nieuwe platform gepresenteerd. Het platform, volledig ontwikkeld door RBT Rivierenland, voorziet naast de website ook in een app én een promotiecampagne. Op het platform wandel-, fiets, paardrijd-, kano- en skeelerroutes. Bij elke route worden écht lokale tips voor onderweg worden gegeven waarmee je op onbekende en verrassende adresjes komt. Er zijn ook tips voor speciale aanbiedingen, arrangementen en acties. Lees hier alles over de achtergronden van dit project.


Onderdeel van de promotiecampagne van Gelderse Routes zijn de gratis routeboekjes. Zo wordt er een bundel van Gelderse routes verspreid, met daarin plaats voor de meest favoriete routes, zoals de Lingeroute, Liberation Route, de Veluws Verledenroute en de Wijnroute Montferland. Daarnaast zijn de mooiste routes door Rivierenland gebundeld in een fietsvoordeelboekje van de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Dit voordeelboekje bevat naast de routes veel tips, acties en arrangementen.


Bedrijfsleven kan volop aanhaken

In de promotie uitingen van 2015 heeft RBT Rivierenland, zoals alle jaren, veel mogelijkheden voor bedrijfsleven om aan te haken. Met succes, want de eerste uitingen van het nieuwe jaar die de consument op de komende beurzen kan bemachtigen staan boordevol tips, acties en arrangementen. Er zit een stijgende lijn in het aantal ondernemers dat aansluit bij de (boven)regionale promotie. "Het uitbreiden van dergelijke content heeft onze prioriteit, ook dit jaar.”, vult de Bruin aan. "Op verzoek van het bedrijfsleven in onze regio, ondersteunen we zelfs ondernemers ‘op maat’ bij het maken en ontsluiten van arrangementen en acties.”


Actiekrant Achterhoek en Rivierenland

Vanuit de campagne Gelderland levert je mooie streken, mede mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland, hebben Stichting Achterhoek Toerisme en RBT Rivierenland, in samenwerking met het bedrijfsleven, een gezamenlijke actiekrant gemaakt boordevol acties en arrangementen voor 2015. Naast de verspreiding op diverse beurzen wordt de actiekrant ook samen met een aantal special- interest bladen verspreid.


Magazine RVRNLND

Het glossy magazine RVRNLND, uitgegeven door RBT Rivierenland, voorziet ieder van bijzondere verhalen, tips, activiteiten, routes en evenementen in Rivierenland. Het blad wordt geheel in samenwerking met het bedrijfsleven bedrijfsleven tot stand gebracht en gratis aangeboden aan bezoekers en inwoners van Rivierenland.
Link: http://rivierenland.biz/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, toerisme, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
05/06/25
6 juni beperkt treinverkeer naar luchthaven Schiphol
Als gevolg van een staking in regio Midden-Nederland georganiseerd door vakbonden, rijden op vrijdag 6 juni in het gehele land geen NS-treinen. Treinverkeer naar luchthaven Schiphol gaat beperkt door.
05/06/25
Schiphol: Tarieven goedgekeurd, maar natuurvergunning vernietigd
Schiphol beleefde op 4 juni 2025 een dag vol tegenstrijdige ontwikkelingen. Terwijl de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht gaf voor de forse tariefverhogingen van de luchthaven, vernietigde de rechtbank Den Haag de natuurvergunning van Schiphol wegens gebrekkige onderbouwing.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...