Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-01-2015
Auteur: Marc Gerlings

Bed & breakfast groeit met dubbele cijfers

Bed & breakfast groeit met dubbele cijfers
Website Bedandbreakfast.nl meldt forse groei van gasten en een lichte stijging van het aantal accommodaties over 2014.

Nederlandse bed & breakfasts ontvingen in 2014 via Bedandbreakfast.nl 14 % meer reserveringsaanvragen dan het jaar ervoor. Het aantal bezoekers van de website groeide met 23 %. Ook het aantal B&B-accommodaties in Nederland nam toe. De teller op Bedandbreakfast.nl staat nu op circa 18.000 kamers en appartementen. Dat is een stijging van 4 % ten opzichte van 2013.

Nederlandse B&B's profiteren van de social travel trend, signaleert Hanny Arens, oprichtster van Bedandbreakfast.nl.

"Steeds meer consumenten kiezen voor een persoonlijke manier van reizen. Ze willen overnachten bij locals en de omgeving echt leren kennen. Een bed & breakfast beantwoordt aan die behoefte. Tegelijkertijd bieden de meeste bed & breakfast veel luxe en privacy. Je slaapt in een heerlijk bed en geniet van een vers ontbijt, vaak met streekproducten. De B&B's zijn aangemeld bij de gemeente en betalen keurig toeristenbelasting.”
Trefwoorden: bed en breakfast, groei, toerisme, marketing, online

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname