Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-09-2014

Campagne shopping in Amsterdam

Campagne shopping in Amsterdam

Amsterdam is de stad van grachten, fun en werelderfgoed. Amsterdam Marketing wil met een campagne de rijkdom voor shopping bekend maken bij nationale en internationale toeristen.

Amsterdam is behalve cultuurstad ook het grootste en meest gevarieerde shoppinggebied van Nederland. Bezoekers vinden hier gerenommeerde speciaalzaken, zoals kookwinkel Duikelman, het luxueuze warenhuis de Bijenkorf en designshop Droog die als ambassade van Dutch Design geldt. Daarbij is Amsterdam ook de stad waar de meeste nieuwe innovatieve winkelconcepten starten zoals Hutspot. Om het unieke en diverse winkelaanbod van de hoofdstad meer bekendheid te geven start Amsterdam Marketing op 1 oktober een specialeshoppingcampagne.

Spreiding van bezoekers

Een belangrijk onderdeel van de campagne is het realiseren van spreiding van de bezoekers, zowel over de verschillende winkelgebieden als spreiding over de dagdelen. Veel ondernemers geven aan dat de middagen erg druk zijn, terwijl de ochtenden juist rustig zijn. Om spreiding te bevorderen zullen deelnemende winkeliers bezoekers die voor 12:00 uur komen (de zogenaamdeEarly Birds) belonen met een leuk extraatje of een korting. De circa vijftig Amsterdamse winkels die hier aan meedoen geven dit aan met een opvallende Early Bird raamsticker.


Oktober

De campagne loopt gedurende de gehele maand oktober en bestaat uit een speciale shopping gids, advertenties op diverse Nederlandse en Vlaamse websites, winacties, en social media aandacht. De campagne biedt extra aandacht aan twaalf winkels die als Amsterdams label opvallen in hun categorie.

Deze twaalf winkels zijn: ilovevintage (vintage), Fab (tassen), Anna & Nina (accessoires), Hutspot (conceptstore), Duikelman (koken), Kramer Kunst & Antiek (antiek), Gassan (diamanten/sieraden), Bijenkorf (warenhuis), Droog (design), Oger (herenkleding), Tenue de Nimes (denim) en Patisserie Kuijt (patisserie).

Voor veel Nederlanders is winkelen een reden om Amsterdam te bezoeken. Ook vanuit Vlaanderen komenveel bezoekers met dit doel in hun achterhoofd naar de hoofdstad. Na eten en drinken gaat het grootste gedeelte van de bestedingen van de Nederlandse bezoeker op aan shoppen. Dit geldt zowel voor verblijfbezoekers als voor dagbezoekers en voor zowel bezoekers aan de regio Amsterdam als aan de stad Amsterdam zelf.

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, marketing, shopping, early bird, spreiding bezoekers

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    03/07/25
    Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
    Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
    03/07/25
    Exclusief voor leden
    Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
    De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
    03/07/25
    Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
    Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
    02/07/25
    Exclusief voor leden
    Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
    Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
    02/07/25
    Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
    Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
    02/07/25
    Exclusief voor leden
    Forse impact van btw-verhoging op logiessector
    De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
    02/07/25
    Exclusief voor leden
    Versnelling gebruik AI
    Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
    30/06/25
    Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
    De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.