Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-09-2014

Campagne shopping in Amsterdam

Campagne shopping in Amsterdam

Amsterdam is de stad van grachten, fun en werelderfgoed. Amsterdam Marketing wil met een campagne de rijkdom voor shopping bekend maken bij nationale en internationale toeristen.

Amsterdam is behalve cultuurstad ook het grootste en meest gevarieerde shoppinggebied van Nederland. Bezoekers vinden hier gerenommeerde speciaalzaken, zoals kookwinkel Duikelman, het luxueuze warenhuis de Bijenkorf en designshop Droog die als ambassade van Dutch Design geldt. Daarbij is Amsterdam ook de stad waar de meeste nieuwe innovatieve winkelconcepten starten zoals Hutspot. Om het unieke en diverse winkelaanbod van de hoofdstad meer bekendheid te geven start Amsterdam Marketing op 1 oktober een specialeshoppingcampagne.

Spreiding van bezoekers

Een belangrijk onderdeel van de campagne is het realiseren van spreiding van de bezoekers, zowel over de verschillende winkelgebieden als spreiding over de dagdelen. Veel ondernemers geven aan dat de middagen erg druk zijn, terwijl de ochtenden juist rustig zijn. Om spreiding te bevorderen zullen deelnemende winkeliers bezoekers die voor 12:00 uur komen (de zogenaamdeEarly Birds) belonen met een leuk extraatje of een korting. De circa vijftig Amsterdamse winkels die hier aan meedoen geven dit aan met een opvallende Early Bird raamsticker.


Oktober

De campagne loopt gedurende de gehele maand oktober en bestaat uit een speciale shopping gids, advertenties op diverse Nederlandse en Vlaamse websites, winacties, en social media aandacht. De campagne biedt extra aandacht aan twaalf winkels die als Amsterdams label opvallen in hun categorie.

Deze twaalf winkels zijn: ilovevintage (vintage), Fab (tassen), Anna & Nina (accessoires), Hutspot (conceptstore), Duikelman (koken), Kramer Kunst & Antiek (antiek), Gassan (diamanten/sieraden), Bijenkorf (warenhuis), Droog (design), Oger (herenkleding), Tenue de Nimes (denim) en Patisserie Kuijt (patisserie).

Voor veel Nederlanders is winkelen een reden om Amsterdam te bezoeken. Ook vanuit Vlaanderen komenveel bezoekers met dit doel in hun achterhoofd naar de hoofdstad. Na eten en drinken gaat het grootste gedeelte van de bestedingen van de Nederlandse bezoeker op aan shoppen. Dit geldt zowel voor verblijfbezoekers als voor dagbezoekers en voor zowel bezoekers aan de regio Amsterdam als aan de stad Amsterdam zelf.

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, marketing, shopping, early bird, spreiding bezoekers

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    11/07/25
    De fuik van nepadvertenties voor vakanties
    Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
    11/07/25
    Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
    Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
    10/07/25
    Exclusief voor leden
    Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
    Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
    10/07/25
    RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
    Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
    10/07/25
    TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
    TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
    10/07/25
    Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
    Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
    10/07/25
    Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
    De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
    10/07/25
    Exclusief voor leden
    Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
    Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten