Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-09-2014

Campagne shopping in Amsterdam

Campagne shopping in Amsterdam

Amsterdam is de stad van grachten, fun en werelderfgoed. Amsterdam Marketing wil met een campagne de rijkdom voor shopping bekend maken bij nationale en internationale toeristen.

Amsterdam is behalve cultuurstad ook het grootste en meest gevarieerde shoppinggebied van Nederland. Bezoekers vinden hier gerenommeerde speciaalzaken, zoals kookwinkel Duikelman, het luxueuze warenhuis de Bijenkorf en designshop Droog die als ambassade van Dutch Design geldt. Daarbij is Amsterdam ook de stad waar de meeste nieuwe innovatieve winkelconcepten starten zoals Hutspot. Om het unieke en diverse winkelaanbod van de hoofdstad meer bekendheid te geven start Amsterdam Marketing op 1 oktober een specialeshoppingcampagne.

Spreiding van bezoekers

Een belangrijk onderdeel van de campagne is het realiseren van spreiding van de bezoekers, zowel over de verschillende winkelgebieden als spreiding over de dagdelen. Veel ondernemers geven aan dat de middagen erg druk zijn, terwijl de ochtenden juist rustig zijn. Om spreiding te bevorderen zullen deelnemende winkeliers bezoekers die voor 12:00 uur komen (de zogenaamdeEarly Birds) belonen met een leuk extraatje of een korting. De circa vijftig Amsterdamse winkels die hier aan meedoen geven dit aan met een opvallende Early Bird raamsticker.


Oktober

De campagne loopt gedurende de gehele maand oktober en bestaat uit een speciale shopping gids, advertenties op diverse Nederlandse en Vlaamse websites, winacties, en social media aandacht. De campagne biedt extra aandacht aan twaalf winkels die als Amsterdams label opvallen in hun categorie.

Deze twaalf winkels zijn: ilovevintage (vintage), Fab (tassen), Anna & Nina (accessoires), Hutspot (conceptstore), Duikelman (koken), Kramer Kunst & Antiek (antiek), Gassan (diamanten/sieraden), Bijenkorf (warenhuis), Droog (design), Oger (herenkleding), Tenue de Nimes (denim) en Patisserie Kuijt (patisserie).

Voor veel Nederlanders is winkelen een reden om Amsterdam te bezoeken. Ook vanuit Vlaanderen komenveel bezoekers met dit doel in hun achterhoofd naar de hoofdstad. Na eten en drinken gaat het grootste gedeelte van de bestedingen van de Nederlandse bezoeker op aan shoppen. Dit geldt zowel voor verblijfbezoekers als voor dagbezoekers en voor zowel bezoekers aan de regio Amsterdam als aan de stad Amsterdam zelf.

Trefwoorden: Amsterdam, campagne, marketing, shopping, early bird, spreiding bezoekers

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    25/07/25
    Exclusief voor leden
    Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
    Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
    25/07/25
    Exclusief voor leden
    Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
    De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
    25/07/25
    Exclusief voor leden
    Vakantieboekingen trekken aan
    Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
    24/07/25
    Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
    Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
    24/07/25
    Exclusief voor leden
    Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
    Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
    24/07/25
    Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
    Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
    24/07/25
    Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
    Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
    24/07/25
    Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
    Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...