Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Karen Staley, vice president IAAPA Europa kijkt tevreden terug op de attractiebeurs EAS in Amsterdam. Het werd de drukst bezochte editie.

Gisteren sloot de Euro Attractions Show in Amsterdam haar deuren. De afgelopen drie dagen (23-25 september) waren er behalve een recordaantal standhouders ook nog eens een recordaantal bezoekers op de grootste beursvloer uit de geschiedenis van de EAS.

Karen Staley, vice-president van de Europese overkoepeling van de attractieparkenbranche, IAAPA: "Opnieuw heeft Amsterdam aangetoond dat het de juiste plek is voor onze show. Met vele projecten in Noordwest-Europa en met een sterke en dynamische industrie in de Benelux, hadden we vooraf hoge verwachtingen, maar deze zijn zelfs overtroffen.”


Bijna 11.000 bezoekers
Volgens de eerste tellingen kwamen zo’n 10.750 bezoekers dit jaar naar de beurs in de RAI Exhibition and Conference Center. Dit is in vergelijking met de vorige editie in Parijs een stijging van maar liefst 26%. De bezoekers kwamen uit zo'n 100 landen en ongeveer een derde kwam uit Nederland.

Opmerkelijk was het groeiende bezoek van vertegenwoordigers van campings, winkelcentra en indoor speelhallen.

Inspirerende seminars
Parallel aan de beurs vond er een educatief programma plaats met meer dan 20 uur aan seminars. Ook hiervoor was de aandacht overweldigend. Vooraanstaande sprekers gaven aan meer dan 1.800 toehoorders hun visie op zaken als social media, inzet van bestaande characters/merken, organisatie van evenementen en personeelsontwikkeling. Voor specifiekere doelgroepen waren er workshops als het IAAPA Institute voor Attractions Managers, het IAAPA Safety Institute, het Young Professionals Forum, een forum voor waterpark managers en een symposium voor de zogeheten fec's (family entertainment centers zoals indoorspeelhallen). Beursbezoekers konden ook deelnemen aan uitstapjes naar enkele parken in Nederland en Duitsland waar zij een kijkje achter de schermen kregen.

EAS gaat in 2015 in noordelijke richting
In 2015 is de Euro Attractions show georganiseerd in het Swedish Exhibition and Congress Center in Gothenburg. Daar zal van 6 tot en met 8 oktober de Europese attractie-industrie zich weer verzamelen om kennis te nemen van de nieuwste ontwikkelingen.
Trefwoorden: IAAPA, Staley, EAS, Amsterdam, attracties, leisure, retail, kamperen

CELTH



||| Nieuws |||

26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
26/05/25
Nieuwe route in Nationaal Park De Alde Feanen verbindt natuur, gezondheid en toerisme
Op 23 mei is in Nationaal Park De Alde Feanen een bijzondere nieuwe wandelroute geopend die bezoekers uitnodigt om bewust te vertragen, tot rust te komen en zich te verbinden met de omgeving. De minfulness Route.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.