Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-09-2014
Publicatie: Recreatie & Toerisme augustus 2014

VVV Merkbaar! met uitreiking VVV Rob de Bes Award

Kom op 25 september naar VVV Merkbaar!

VVV Merkbaar! met uitreiking VVV Rob de Bes Award

Op donderdag 25 september 2014 vindt in de middag hét netwerkevenement van de VVV plaats, VVV Merkbaar!, dat in het teken staat van sterke merken en veranderend consumentengedrag.


Onderzoek van de Erasmus Universiteit in 2013 laat zien dat sterke merken kunnen bijdragen aan de toename van consumentenbestedingen. Zo blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam dat VVV bezoekers in een stad tot 16% extra uitgeven tijdens hun vakantie of dagje uit. Els Molenaar van Blauw Research zoomt op 25 september verder in op de kracht en het imago van het merk VVV, door de resultaten te presenteren van het driejaarlijkse imago-onderzoek naar de VVV. In 2011 was VVV het bekendste merk in de gastvrijheidseconomie. Is dat in 2014 nog steeds het geval?


Cor Molenaar: Funshoppen onder druk?

Funshoppen is nog steeds één van de belangrijkste vrijetijdsactiviteiten. Toch staat de retailfunctie in veel steden onder druk. Marketing- en retaildeskundige Cor Molenaar neemt u mee in zijn visie op de ontwikkeling van retail in de binnenstad en de daaraan gekoppelde uitdaging voor citybrands en voor marketeers, beleidsmakers en ontwikkelaars.


Tijdens het netwerkevenement wordt ook de winnaar van de VVV Rob de Bes Award bekend gemaakt. Rechtstreeks genomineerd zijn:


1. Punselie Cookie Company - Gouda

2. Flang in de Pan - Terschelling

3. Thermae 2000 - Valkenburg

4. Het Zonnetje van Voorthuizen - Voorthuizen


Het Nederlandse publiek besluit via stemming op de website www.stemvvvrobdebes2014.nl wie nog meer aan de vakjury wordt voorgedragen als genomineerde. De volgende initiatieven maken nog kans op de laatste plek in de Top 5.


1. Amsterdam & Region Day Ticket

2. Stichting Cultuurbehoud Breda / Hip Ambacht, de Negen straatjes van Breda

3. Camping ZomersBuiten in Oude Pekela

4. Kunstplein Cahen in Amersfoort

5. Stichting Openluchttheater Eibergen

6. Van Ravesteijn Entertainment / Theaterwandeling met stadhouder "Us Heit" in Leeuwarden


Wij zorgen voor een leuke en boeiende middag. Wilt u er bij zijn? U bent van harte welkom bij de Veerensmederij in Amersfoort. Meld u aan op de website www.vvvmerkbaar.nl.

Trefwoorden: VVV, VVV Merkbaar, netwerkbijeenkomst, congres, retail en leisure, citymarketing, imago onderzoek

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    03/06/25
    Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
    Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
    03/06/25
    Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
    Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
    03/06/25
    Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
    Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
    03/06/25
    Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
    Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
    03/06/25
    Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
    Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
    03/06/25
    Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
    Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
    02/06/25
    HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
    HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
    02/06/25
    Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
    Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

    ||| Agenda |||

    05/06/25
    05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
    Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
    10/06/25
    10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
    Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
    19/06/25
    19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
    Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...