Toerist ontmoet Zeeuw bij gratis activiteit
Zeeland zet een programma op waarbij toeristen samen met
Zeeuwen een gratis activiteit ondernemen.
"We willen graag dat toeristen in contact komen met Zeeuwen. De bewoners hebben
toch vaak een eigen kijk op de provincie. Het past bij onze missie in de
promotie dat toeristen, vaak net als de bewoners, fan van Zeeland worden en die
verhalen weer delen,” meldt marketeer bij VVV Zeeland Helma Wegdam.
VVV Zeeland wil toeristen in de provincie tijdens hun vakantie laten
kennismaken met ‘echte’ Zeeuwen. Zo wil men laten zien hoe gastvrij de Zeeuwen
zijn en hoe trots ze zijn op hun Zeeland. Er wordt altijd gezegd "ons Zeeuwen
bin zuunig’’, maar is dat ook echt zo? Of slaat dat op zuunig zijn op het
landschap en de cultuur?
Van varen tot kunst Deze zomer kunnen de gasten van Zeeland kennismaken met de Zeeuwen. Door middel
van de website www.fanvanzeeland.nl kunnen
zij zich inschrijven voor een bepaalde gratis activiteit die aangeboden wordt
door de Zeeuwen. Zo kan men op stap met Dirk, boswachter, door de
meeuwenduinen, meevaren met Henk over de Grevelingen met een varend
vakantiehuis, fietsen naar onbekende plekjes op Walcheren of een bezoek brengen
aan het atelier van kunstenares Ineke Otte.
Hoe werkt het? Bekende en onbekende Zeeuwen hebben een activiteit bedacht en deze bieden zij
kosteloos aan, aan de toeristen in Zeeland. Deze activiteiten staan omschreven
op de website www.fanvanzeeland.nl.
Via deze website kan de toerist zich inschrijven voor een activiteit. VVV
Zeeland treedt hierbij faciliterend omdat zij de website onderhouden en
promoten via verschillende mediakanalen. Zeeuwen kunnen op dit mediaplatform
hun belevenissen plaatsen, geïnteresseerden kunnen deze belevenissen weer lezen
en er op reageren.
"We hebben een kleine investering gedaan om het bestaande platform aan te
passen. En we hebben een promotiefilm late maken. Verder is er geen investering
gedaan. Het kost ons wel tijd om nieuwe ambassadeurs te vinden. Het contact
tussen de Zeeuw en de toerist vindt rechtstreeks plaats via het platform,”
meldt Helma Wegdam.
Ontmoet een Zeeuw film http://youtu.be/9r_Tv6Jh7Tk?list=UU3Pp2H05ph_3w_GO4O9IGjA
Trefwoorden: Zeeland, VVV Zeeland, fan van zeeland, ambassadeurs, marketing
|
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|