Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-07-2014
Auteur: Marc Gerlings

Toerist ontmoet Zeeuw bij gratis activiteit

Toerist ontmoet Zeeuw bij gratis activiteit

Zeeland zet een programma op waarbij toeristen samen met Zeeuwen een gratis activiteit ondernemen.

"We willen graag dat toeristen in contact komen met Zeeuwen. De bewoners hebben toch vaak een eigen kijk op de provincie. Het past bij onze missie in de promotie dat toeristen, vaak net als de bewoners, fan van Zeeland worden en die verhalen weer delen,” meldt marketeer bij VVV Zeeland Helma Wegdam.

VVV Zeeland wil toeristen in de provincie tijdens hun vakantie laten kennismaken met ‘echte’ Zeeuwen. Zo wil men laten zien hoe gastvrij de Zeeuwen zijn en hoe trots ze zijn op hun Zeeland. Er wordt altijd gezegd "ons Zeeuwen bin zuunig’’, maar is dat ook echt zo? Of slaat dat op zuunig zijn op het landschap en de cultuur?

Van varen tot kunst
Deze zomer kunnen de gasten van Zeeland kennismaken met de Zeeuwen. Door middel van de website www.fanvanzeeland.nl kunnen zij zich inschrijven voor een bepaalde gratis activiteit die aangeboden wordt door de Zeeuwen. Zo kan men op stap met Dirk, boswachter, door de meeuwenduinen, meevaren met Henk over de Grevelingen met een varend vakantiehuis, fietsen naar onbekende plekjes op Walcheren of een bezoek brengen aan het atelier van kunstenares Ineke Otte.

Hoe werkt het?
Bekende en onbekende Zeeuwen hebben een activiteit bedacht en deze bieden zij kosteloos aan, aan de toeristen in Zeeland. Deze activiteiten staan omschreven op de website www.fanvanzeeland.nl. Via deze website kan de toerist zich inschrijven voor een activiteit. VVV Zeeland treedt hierbij faciliterend omdat zij de website onderhouden en promoten via verschillende mediakanalen. Zeeuwen kunnen op dit mediaplatform hun belevenissen plaatsen, geïnteresseerden kunnen deze belevenissen weer lezen en er op reageren.

"We hebben een kleine investering gedaan om het bestaande platform aan te passen. En we hebben een promotiefilm late maken. Verder is er geen investering gedaan. Het kost ons wel tijd om nieuwe ambassadeurs te vinden. Het contact tussen de Zeeuw en de toerist vindt rechtstreeks plaats via het platform,” meldt Helma Wegdam.

Ontmoet een Zeeuw film http://youtu.be/9r_Tv6Jh7Tk?list=UU3Pp2H05ph_3w_GO4O9IGjA

Trefwoorden: Zeeland, VVV Zeeland, fan van zeeland, ambassadeurs, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...