Geplaatst op: 16-07-2014
Auteur: Marc Gerlings

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication en de Hogeschool NHTV gaan eind 2014 nauw samenwerken in kennisdeling. Dit wordt mogelijk door CELTH.

De voorzitter van CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication, Gert-Jan van den Nieuwenhoff, en Arend Hardorff, directeur van de Academy for Leisure van NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, hebben tijdens de Algemene ledenvergadering van CLC-VECTA een intentie tot samenwerking getekend met als doel kennis te delen tussen de leden van CLC-VECTA en NHTV.


3 jaar praktijkgericht onderzoek
Mede dankzij een bijdrage van het Centre of Expertise Leisure, Tourism en Hospitality (CELTH) wordt het mogelijk gemaakt gedurende drie jaar praktisch onderzoek te doen met bruikbare uitkomsten voor de leden. CELTH is erop gericht kennis over leisure, toerisme en hospitality te ontwikkelen en te verspreiden, zodat dit domein nog beter in staat is de duurzame economische ontwikkeling van de Nederlandse samenleving mede aan te jagen.


Gert-Jan van den Nieuwenhoff: "Branche kan niet zonder onderzoek”
Gert-Jan van den Nieuwenhoff is van mening dat ‘onderzoek de basis is (naast het "buikgevoel”) voor veel besluiten. "Een branchevereniging die zichzelf en haar leden serieus neemt, kan dan ook niet zonder onderzoek. Bestuur en de directie waren dan ook van mening onderzoek binnen verenigingsverband structureel te moeten borgen en professionaliseren. Onder het label van het Live Communication Research Center hebben wij samenwerking gezocht met NHTV en zijn erin geslaagd in het kader van een vooraf opgesteld programma van eisen een samenwerkingsvorm te ontwikkelen die de eerder genoemde doelstelling voor een langdurige borging kan garanderen. Deze samenwerking is ook bij de subsidieverstrekkers niet onopgemerkt gebleven en heeft erin geresulteerd dat het CELTH fonds bij onze samenwerking aanhaakt.”

Arend Hardorff: "De samenwerking tussen het onderwijs en het bedrijfsleven levert voor beide partijen een enorme meerwaarde op. De focus van de kennisoverdracht tussen CLC-VECTA en NHTV ligt op Conceptvorming, Business- en Verdienmodellen en Social Media. Wij streven ernaar de leden van CLC-VECTA innovatieve kennis te bieden, maar kunnen door de ervaring van CLC-VECTA ook weer ons eigen onderwijsprogramma verbeteren. Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.”

De samenwerking gaat eind 2014 inhoudelijk van start.

Trefwoorden: CELTH, Centrum voor Live Communication, evenementen, onderzoek, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...