Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Dag- en meerdaagse trips naar Waddenzee gebundeld op één website

Dag- en meerdaagse trips naar Waddenzee gebundeld op één website
Foto: Bas Meelker

Deze week is Rens Kalsbeek uit Groningen een nieuw online reisbureau voor het Nederlandse Waddengebied gestart. Tour de Wadden biedt een uitgebreid en aantrekkelijk aanbod van dagtours, weekendtrips en weekreizen voor bedrijven, instellingen, scholen, individuen en groepen. Van actief, culinair, cultureel en educatief tot spectaculair en relaxed. Het is niet het eerste portal dat aanbod bij elkaar brengt maar wel een van de weinigen die een boekingsmodule integreert.


Het Waddengebied heeft toeristisch recreatief gezien ontzettend veel te bieden, zowel op het vaste land, de eilanden als op het Wad. Sinds de Waddenzee in 2009 tot Werelderfgoed is uitgeroepen zijn, naast de reeds bestaande, diverse nieuwe toeristische recreatieve initiatieven ontplooid. Echter, tot op heden werden deze initiatieven nogal versnipperd aangeboden.


Met www.TourdeWadden.nl heeft Rens Kalsbeek de toeristisch-recreatieve mogelijkheden van het Waddengebied overzichtelijk gekoppeld tot aantrekkelijke, kwalitatief hoogwaardige en makkelijk boekbare tours, trips en reizen. Het doel is om meer toeristen en recreanten naar het Waddengebied te trekken. Maar ook om de toerist bewust te maken dat het Wad de enige echte natuurlijke wildernis van Nederland is en dat men deze gewoon in de eigen ‘achtertuin’ kan vinden. Een wildernis die zich qua Werelderfgoed-status mag meten met de groten der aarde zoals de Grand Canyon in de VS en het Great Barrier Reef in Australië.


Rens Kalsbeek is vijf jaar werkzaam geweest bij Marketing Groningen, waar zij verantwoordelijk was voor het Waddengebied. Ze nam veel journalisten mee naar het Wad om hen kennis te laten maken met dit unieke gebied. De dag- en meerdaagse programma’s die zij samenstelde bleken een magische uitwerking te hebben op de journalisten; er verschenen prachtige artikelen in bladen als Roots Magazine, Buitenleven, Landleven en in kranten als het AD en het Nederlands Dagblad. Maar belangrijker nog, vele journalisten kwamen op eigen gelegenheid terug om ‘meer verhaal te halen’. Kalsbeek wil die magie ook overbrengen op gasten uit binnen- en buitenland.

Link: http://www.tourdewadden.nl/
Trefwoorden: reisbureaus, natuurgebieden, waddenzee

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...