Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-05-2014
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme 2 2014 is uit

Recreatie & Toerisme 2 2014 is uit
Afgelopen week viel bij de abonnees Recreatie & Toerisme nummer 2 van 2014 in de bus. Alle artikelen van 1 pagina of meer zijn nu ook geplaatst in de www.nritmedia.nl –omgeving.

Dit nummer staat vol met alle veranderingen die het vakgebied ondergaat. David Bodor (Convention Bureau Den Haag) over het succes van zijn bureau. Ze sleepten de internationale award voor beste convention bureau naar Den Haag. Een topprestatie.

Een openhartig gesprek met Cees van der Vlist (Kinderdijk). Een gebiedsvisie maakt energie los voor de plaatsing van een professioneel bezoekerscentrum en betere ruimtelijke kwaliteit voor dit bijzondere UNESCO werelderfgoed.

Hoe maak je een succesvolle marketingcampagne gericht op fietsers. Henk Abels (TBT) legt het helemaal uit.

De Keukenhof zet dit jaar in op thema Nederland. Wim van Meerveld over iconen, marketing en bijzondere acties.

IABR – URBAN BY NATURE 2014 komt er aan. Wat kan de recreatieve sector leren van architecten als het gaat om ontwikkelen van stadslandschappen?

Het Betere Boerenbed kreeg nieuwe eigenaren en die stimuleren internationale groei. Maar ook voor Nederland zien zij kansen.

Cruisen of recreatie op de wal. Cruising Home combineert beide. Een interessante formule die vernieuwing in waterrecreatie stimuleert. Door marktveranderingen is het bedrijf nu de verhuurmogelijkheden aan het verkennen.

5 Kampeertrends voor het luxe segment. Eurocamp, Niels Jansen, weet hoe je daarmee moet omgaan.

Mobiel kijken, zoeken en boeken, stijgt gigantisch. Cijfers uit de markt (+200% groei) en wat klanten doen achter dat scherm.

Gastvrije stad in de 21e eeuw. Chantal Goudriaan en Lisa van Milt wonnen hiermee de Citymarketing Scriptieprijs. Mooi marketingmodel, wat kun je daar als stad of regio mee?

En nog veel meer artikelen (ontwikkeling Natuurvisie, Druk op fietspaden, Is toerisme in transitie, onderzoek tijdelijke leisure, waarom Madurodam meteen 5 characters introduceert, Patrick Polie over loyaliteitswapen ZeelandPas en veranderende hotelverwachtingen ) nieuws en achtergronden verschenen in Recreatie & Toerisme 2, april 2014. Word nu abonnee en met een kleine meerprijs ben je ook lid van www.nritmedia.nl
Trefwoorden: Recreatie & Toerisme, 2014, Recreatie & Toerisme nummer 2

CELTH



||| Nieuws |||

17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...