Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-05-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlandse foodie ergert zich het meest aan bediening in restaurants

Nederlandse foodie ergert zich het meest aan bediening in restaurants
Nederlandse foodies storen zich tijdens een avond uit eten het meest aan onvriendelijk en onoplettend personeel. Dat blijkt uit onderzoek van de website culy.nl onderzoek onder 1.215 lezers.

Bij de grootste ergernissen staat ‘onvriendelijke bediening’ met stip op één. Driekwart (74 procent) van de ondervraagden vindt dit het vervelendst. De nummer twee van de top drie ergernissen, ’onoplettende bediening’ (68 procent), sluit hierbij aan. ‘Eten van slechte kwaliteit’ wordt door 67 procent van de respondenten als ergerlijk beschouwd. Andere irritaties zijn een slechte verhouding tussen prijs en kwaliteit, smerige toiletten, en het feit dat een zaak geen gratis kraanwater schenkt.

De ondervraagde foodies, representatief voor culinair minnend Nederland, gaan regelmatig uit eten. Zo’n 40 procent eet een paar keer per maand buiten de deur, 45 procent doet dit eens per maand. Ruim één op de tien bezoekt eens per week een restaurant, en een kleine groep hardcore foodies (3 procent) eet zelfs een paar keer per week buitenshuis.

Op de vraag ‘wanneer geef jij fooi?’ antwoordt ruim de helft (51 procent) met: "Ik geef alleen fooi als de service erg goed is”. Bij 18 procent zit er geen regelmaat in; soms wordt er fooi gegeven, soms niet. Ongeveer 29 procent van de ondervraagde restaurantbezoekers geeft altijd fooi. Slechts 1 procent van de respondenten zegt nooit fooi te geven.
Link: http://www.culy.nl/
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...