Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-05-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Training Succesvol toeristisch beleid

Training Succesvol toeristisch beleid

Margaret Ann McDonald van TNR Advies organiseert een 4-daagse training voor beleidsadviseurs toerisme en recreatie. Volgens McDonald is een succesvol toeristisch beleid is niet afhankelijk van toeval. De training geeft inspiratie, inzicht in de randvoorwaarden en de structuur voor succesvol beleid. De eerste trainingsdag is op 2 september 2014. 

  • een aantrekkelijke combinatie van theorie en praktijk
  • maximaal 15 deelnemers
  • interactief: hoe meer vragen je stelt, hoe meer rendement
  • concrete voorbeelden en ervaringen vertalen naar je eigen situatie
  • de locatie vertelt het verhaal
De sprekers hebben ruime ervaring in het vakgebied. Elke spreker vertaalt de theorie via praktische opdrachten naar de praktijk. Deelnemers kunnen praktijkcases voorleggen en krijgen zodoende concrete oplossingen. De training heeft verder een sterk interactief karakter. Er is veel ruimte voor het stellen van vragen en het opdoen van praktijkervaringen. Zo kijken we achter de schermen van de bedrijven en ervaren we zelf hoe het is om een kwalitatief goede toeristische attractie te bezoeken. Elk theoretisch onderdeel wordt meteen naar de praktijk vertaald via opdrachten die tijdens de training individueel of in groepen worden uitgewerkt.


Naast de vier trainingsdagen zijn er voor deelnemers twee werkbezoeken. Tijdens deze werkbezoeken passen de deelnemers de geleerde informatie toe in de praktijk. Op de vierde dag vindt de terugkoppeling van de werkbezoeken plaats. Tijdens de lunches is er voldoende ruimte om op informele wijze kennis en ervaringen uit te wisselen en netwerken verder uit te breiden.


Programma:


Dag 1 Van toeristisch beleidsplan naar een unieke toeristische ervaring

Waarin is dit gebied uniek en hoe vertaal je dat in een toeristische ervaring? Aan de hand van de Interpretation Methode maken we een praktisch plan van aanpak voor een succesvol toeristisch beleid.


Dag 2 Samenwerking en productontwikkeling

De relatie met de spelers in het toeristisch veld: hoe breng je samenwerking tot stand tussen bestuurders en ondernemers? Hoe zet je een samenhangend toeristisch product neer? Sandra Reusen van Reusen Projecten presenteert de succesfactoren van het Land van Cuijk: Van VVV naar toeristische ontmoetingspunten. René Kwant vertelt over de ontwikkeling van Spannende Geschiedenis dat historie, toerisme en economie met elkaar verbindt: Hoe erfgoed een rol kan spelen in de toeristische productontwikkeling.


Dag 3 (Persoonlijke) effectiviteit en toeristische marketing

Persoonlijke effectiviteit is een voorwaarde voor succesvolle beleidsontwikkeling en in de uitvoering en de vermarkting van het beleid. Ook de VVV’s komen aan bod. De toeristische marketing in Nederland komt uitgebreid aan de orde. Wat heeft zin en wat niet? Welke schaal is nuttig? Heeft citymarketing eigenlijk wel zin?


Dag 4 Terugkoppeling werkbezoeken en nieuwe verdienmodellen

Op de laatste dag presenteren de deelnemers de resultaten van de werkbezoeken en kijken we naar nieuwe verdienmodellen in de toeristische sector.


Aanmelding

De kosten voor deze training, inclusief lunches, toegangsprijzen en syllabus bedragen € 1595 per persoon. Deze prijst geldt tot 10 juli 2014. Na deze datum bedragen de kosten € 1695 per persoon. Deze prijzen zijn exclusief BTW.

U kunt zich aanmelden via: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/ Bij minimaal 6 deelnemers gaat de training door.



Link: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/
Topics:Beleid
Trefwoorden: toeristisch beleid, opleidingen

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.