Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-04-2014
Auteur: Marc Gerlings

Nederland stijgt in weekend weg markt

Nederland stijgt in weekend weg markt

Nederland stijgt in populariteit bij Europeanen als het gaat om een weekendje weg met Pasen. We zullen met name Duitsers en Britten aantreffen in ons land op de terrassen en bij de bekende toeristenattracties.

Amsterdam staat zelfs in de top drie van de meest geboekte Paasbestemmingen van de Britten, na Londen en Parijs. Dit blijkt uit data van online reisorganisatie Expedia.

Nederland in top 10 van Europese bestemmingen
Nederland stijgt in bijna alle top tien lijsten van de Europese landen. Mensen uitDuitsland, Frankrijk, Ierland, Groot-Brittannië en Denemarken kiezen vaker dan vorig jaar voor een weekendje weg in Nederland. Frankrijk en Ierland, waar Nederland nog niet eerder voor kwam in de top tien lijsten, stijgen het meest.

New York vervangt Londen als topfavoriet voor Nederlanders
New York voert in 2014 de lijst aan, waar vorig jaar Londen nog de favoriete bestemming voor Nederlanders bleek. Dit jaar gaan we de oceaan over en zijn we in groten getale te vinden in New York tijdens Pasen. We lijken weer wat verder te reizen. Het herstel van de economie wordt zichtbaar in het reisgedrag van Nederlanders.

Een nieuwkomer in de lijst van de Nederlanders is Portugal en staat op plek negen. De Arabische Emiraten zijn dit jaar niet meer te vinden in de top tien.

René Nieuwmans: "meer dan vakantie in tulpentijd”
René Nieuwmans, Senior Commercial Manager Expedia.nl: "Dat Nederland een groeiend populaire bestemming is voor veel Europeanen doet ons goed. Een mogelijke verklaring isdat het hier al heerlijk lenteweer is geweest en de paasvakantie dit jaar middenin de tulpentijd valt. Toch zal niet alleen het weer invloed hebben op de populariteit van Nederland als vakantiebestemming. Als online reisbureau doen we er veel aan om ons kleine kikkerlandje op de kaart te zetten bij andere Europese landen. Expedia heeft regelmatig aanbiedingen voor vlucht en hotel samen naar Amsterdam, waardoor mensen kunnen besparen op hun reis. Op deze manier blijft er nog voldoende budget over voor een bezoek aan de vele musea die Amsterdam te bieden heeft.”

Populairste bestemmingen van Nederlanders tijdens Paasdagen

2013

2014

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Groot-Brittannië

Spanje & Canarische Eilanden

Spanje & Canarische Eilanden

Italië

Italië

Groot-Brittannië

Frankrijk

Frankrijk

Duitsland

Nederland

Nederland

Duitsland

Arabische Emiraten

Turkije

België

Portugal

Turkije

België

Trefwoorden: Pasen, onderzoek toerisme, weekend weg

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.