Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-02-2014
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme april 2014 nummer 2

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, ruilt Center Parcs in voor een marketingfunctie bij Bakker Hillegom.

Geraeds (49) besloot om na een loopbaan van 17 jaar – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – de groep per april te verlaten en zich te richten op een nieuwe stap in zijn carrière.

Merkontwikkeling en duurzaamheid
Paul Geraeds heeft zich binnen Center Parcs onderscheiden door commerciële groei te bewerkstelligen en diverse projecten en merkinitiatieven met veel enthousiasme te leiden. Enkele voorbeelden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, prijswinnende campagnes en de brochure die in co-creatie met gasten is samengesteld.

Het bedrijf laat weten dat Geraeds de organisatie met een gerust hart achterlaat, aangezien de huidige CEO Mark Haak Wegmann over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft. Nu hij ook de afronding van de agency pitch met het pan-Europees reclamebureau Ogilvy geleid heeft, is dit een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.


Per april 2014 zal Paul Geraeds zijn loopbaan voortzetten als CEO van Bakker Hillegom, een internationale onderneming die in 20 verschillende landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector met een omzet van ruim 160 miljoen euro. Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en richt zich via Direct Marketing en e-commerce op de eindgebruiker.


Geraeds: "Marketingmechaniek lijkt op elkaar”

"Vanaf de buitenkant lijkt dit een enorme stap, aangezien het twee verschillende vakgebieden betreft: van een leisure product naar bloemen en planten”, verklaart Paul Geraeds. "Echter, qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden CRM-gedreven en geloven in een directe klantrelatie. Daarnaast is Bakker Hillegom ook Europees marktleider.”

Paul Geraeds blijft zich inzetten als voorzitter voor de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) en in zijn adviesfunctie voor de Hogere Hotelschool Den Haag.
Trefwoorden: Paul Geraeds, Center Parcs

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.