Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-12-2013

Nieuwe editie NRIT Magazine verschenen

Nieuwe editie NRIT Magazine verschenen

Deze week is de nieuwste editie van NRIT Magazine verschenen. In dit tijdschrift van NRIT Media, dat trends en ontwikkelingen in de vrijetijdssector signaleert, deze keer veel aandacht voor de nieuwe toekomstvisies van zowel NBTC Holland Marketing als Gastvrij Nederland. Dit naast interviews met Hans Hillebrand (STIRR), Cees Slager (Molecaten) en Annemarie Kuijer (Rabobank) en natuurlijk de belangrijkste resultaten uit voor de sector uitermate relevant onderzoek.


Interessant en relevant onderzoek

Zo presenteren we de kersverse jaarcijfers 2013 uit het ContinuVakantieOnderzoek, blikken we terug op de eerste jaarhelft van het inkomend toerisme en presenteren we unieke resultaten uit onderzoek naar Duitse badgasten in Zandvoort. Het CBS verzorgt een uitermate interessante analyse naar het vakantiegedrag van de Nederlanders en uit een ander onderzoek bekijken we het zoek- en boekgedrag van de Nederlanders.


Drie interviews: Annemarie Kuijer, Cees Slager en Hans Hillebrand

Met Annemarie Kuijer, sectormanager Horeca & Recreatie van Rabobank spreken we over de kansen en ontwikkelingen in de gastvrijheidssector. In deze tijd waarin ondernemers al scherp aan de wind moeten zeilen is volgens Kuijer samenwerking essentieel.

Cees Slager is een kleine twee jaar voor de Europese Commissie aan de slag. Wij waren benieuwd wat hij in deze relatief korte tijd in Brussel heeft weten te bereiken. We werden niet teleurgesteld, het resultaat was indrukwekkend. Hans Hillebrand is directeur van de Stichting Innovatie Recreatie & Ruimte. In 2008 heeft een aantal vooruitstrevende recreatieondernemers het initiatief genomen om innovaties op het snijvlak van ruimte en recreatie aan te jagen met STIRR als resultaat. In het groot interview blikken we terug op de successen en kijken we samen met Hans Hillebrand naar de nabije toekomst van de sector.


Vaste rubrieken

Columnisten van dienst zijn Jeff Bertus en Han Verheijden. Jeff Bertus blikt terug 40 jaar Club van Elf en licht het begrip LLODD toe. Han Verheijden breekt in zijn column een lans voor het inzetten van verouderde recreatieparken ten behoeve van de agro- en wooneconomie. In de rubriek ‘Kennismaken met’ deze keer Conrad van Tiggelen, directeur Marketing van NBTC Holland Marketing.


Meer informatie

Nieuwsgierig? Surf dan naar http://www.nritmedia.nl/kennisbank/31706 en bekijk het complete overzicht van deze editie.

Geen abonnement? Ga dan naar: www.nritmedia.nl en wordt in de store lid van de het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Topics:Onderzoek

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...