Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Ook bij Ryanair mogelijkheid reserveren stoel

Ook bij Ryanair mogelijkheid reserveren stoel

Ryanair maakte op woensdag 5 december bekend dat zij vanaf 1 februari 2014 op alle vluchten de mogelijkheid tot het reserveren van stoelen gaat aanbieden. Deze mogelijkheid krijgen passagiers bij het boeken via de website van de luchtvaartmaatschappij.


Stoel reserveren tegen betaling
Reizigers die met Ryanair vliegen kunnen hun voorkeur voor een zitplaats tijdens het boekingsproces doorgeven (via ‘Beheer boekingen’) of tijdens het online inchecken. Deze service is niet geheel gratis. Bij het reserveren van een ‘premium seat’ betaald de reiziger een fee van 10 euro. Bij het reserveren van een standard seat is dit 5 euro. Bij de premium seats krijgt de reiziger automatisch voorrang bij het boarden van de vlucht. Bij de standard seats kan deze service voor 2 euro extra worden aangevraagd.


Reserveermogelijkheid bij inchecken 8 dagen of meer voor vlucht
Reizigers die niet van de service gebruik wensen te maken kunnen binnen een periode van 7 dagen tot 2 uren voor de vlucht inchecken. Op die manier krijgen zij een stoel aangewezen door de luchtvaartmaatschappij zelf. Bij het inchecken voor deze periode is deze service niet beschikbaar. Mensen die dus 8 dagen of meer voor de vluchtdatum inchecken zijn genoodzaakt een zitplaats te kiezen en de fee hiervoor te betalen.


Gratis standard seat uitkiezen
Het kan voorkomen dat klanten van Ryanair al een vlucht hebben geboekt die na 1 februari 2014 vertrekt. In het geval dat zij daar voorrang bij het boarden bij hebben aangeschaft, mogen zij gratis een zitplaats in een standard seat uitkiezen wanneer zij online inchecken.


Ryanair luistert naar klanten
Robin Kiely van Ryanair zei in een reactie dat Ryanair naar haar klanten luistert en reageert op hun feedback. Deze feedback heeft er volgens Kiely toe geleidt dat Ryanair haar service heeft verbeterd en nu ook het reserveren van stoelen aanbiedt. In de toekomst komen hier nog een aantal services bij. Zo zal Ryanair aan het einde van december de ‘Mijn Ryanair’ klanten registratieservice introduceren. Hiermee kunnen klanten hun persoonlijke details opslaan om zo nog sneller te kunnen boeken.

Trefwoorden: luchtvaart Ryanair, stoelen reserveren

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...