Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

Virtuele betaaloplossing AirPlus International en Amadeus

AirPlus, mondiale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, meetings en events, en Amadeus, gaan reisagenten de Amadeus AirPlus Travel Agency Card aanbieden. Dit betreft een nieuwe virtuele betaaloplossing voor reisagenten die door de twee partijen samen ontwikkeld is.


Nieuwe betaaloplossing geleidelijk ingevoerd
De virtuele betaaloplossing verbetert cash flow en versimpelt betalingen aan leveranciers van zakenreisdiensten, zoals rail, hotel en non-non-Billing and Settlement Plan (BSP) carrierdiensten. De wereldwijde betaaloplossing zal geleidelijk in verschillende landen en regio’s worden ingezet, beginnend bij Italië en Groot-Brittannië, waarna Zwitserland en Duitsland zullen volgen.


Wereldwijde betalingsacceptatie gegarandeerd
De Amadeus AirPlus Travel Agency Card garandeert wereldwijde betalingsacceptatie via twee verschillende netwerken, het Universal Air Travel Plan (UATP) en MasterCard Worldwide. Het nieuwe betalingssysteem stelt reisagenten in staat gedurende het boekingsproces een virtueel creditcardnummer te genereren om dit vervolgens te gebruiken voor de betaling.


Virtuele betaaloplossing helpt fouten verminderen
Het virtuele creditcardnummer wordt gegenereerd dankzij de virtuele betaaloplossing van AirPlus, A.I.D.A. genaamd (AirPlus Integrated Data and Acceptance), die in het Amadeus Selling Platform is geïntegreerd. Gebruikers profiteren van een veilig betaalplatform, en voldoet volledig aan de Payment Card Industry Data Security Standard normen (PCI DSS). Hierdoor kunnen reisagenten eenvoudig gedane betalingen volgen en het reconciliatieproces vereenvoudigen, wat in het dagelijks werk tijd bespaart en fouten helpt te verminderen.


"Samenwerking uitermate geschikt”
Patrick W. Diemer, Managing Director, AirPlus: "De combinatie van Amadeus’ expertise in de reissector en het marktleiderschap van AirPlus op het gebied van betaaloplossingen, maakt deze samenwerking uitermate geschikt om uitdagingen aan te gaan en daarnaast ook samen tegemoet te komen aan de behoeften op het gebied van betalingen door reisagenten.”


Kaart zal toegevoegde waarde vergroten
Francisco Perez-Lozao, Senior Vice President, New Business, Amadeus: "De Travel Agency Card is een natuurlijke stap in de groei van ons bedrijf, en het biedt de mogelijkheid om complete betaaloplossingen voor de reisindustrie te leveren. We bieden momenteel al dergelijke services aan een aantal bedrijven wereldwijd, deze kaart echter zal onze algehele toegevoegde waarde vergroten. De sterke achtergrond van AirPlus in de betaalsector maakt hen de ideale partner om de reisindustrie alle voordelen van deze oplossing te bieden.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: Amadeus, AirPlus, virtuele betaaloplossing, reisagenten, samenwerking, creditcard

CELTH



||| Nieuws |||

04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...