Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Illustratie van het nieuwe Tivoli Hotel

Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan, het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal vormen.


De investering in het hotel, ontworpen door de internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden miljoenen kronen lopen.


Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt 25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000 gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.


Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers. Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers bieden.


Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."


Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.


Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.

Trefwoorden: hotel, zakenreis, familie, strategie, partnerschap, Arp-Hansen Hotel Group, Tivoli, Kopenhagen

CELTH




||| Nieuws |||

05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...