Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.


Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.

Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geëvalueerd en gefinetuned. Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.


Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken, zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."


Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10 procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de gasten is ook positief geweest.


Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President & merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."

Trefwoorden: hotel, smartphones, digitaal, uitchecken, service, Sandic

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...