Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Marktscan Brazilië 2013

Marktscan Brazilië 2013

Om toegang te krijgen tot de Braziliaanse reismarkt is het noodzakelijk om informatie over, en inzicht in, deze markt te hebben. De Marktscan Brazilië 2013 van NBTC Holland Marketing biedt relevante informatie over het land en haar reismarkt aan organisaties in de reisindustrie en andere geïnteresseerde organisaties.


Uitgaand toerisme in de groei
In 2010 realiseerden Brazilianen 4,5 miljoen buitenlandse reizen, een groei van 28% in vergelijking met een jaar eerder. Van alle uitgaande reizen was 67% long haul. De meest bezochte bestemmingen hierbij zijn Europa en Noord-Amerika. In Europa zijn Frankrijk, Portugal, Spanje, Italië, Duitsland en Groot-Brittannië de populairste bestemmingen. De meeste internationale reizigers komen uit São Paulo (41%), Rio de Janeiro (15%) en het zuiden van Brazilië (17%). De gemiddelde lengte van een verblijf bij de lange afstandsreizen is 10 nachten. Hierbij hebben de Brazilianen gemiddeld 1.940 euro per persoon per reis besteed.


Verwachtte groei uitgaand toerisme

De uitgaven van toeristen uit Brazilië groeien dit jaar naar verwachting met  20 procent tot 7,1 miljard dollar. Op dit moment wordt de markt van zakenreizen gedomineerd door nationale zakenreizen, maar dit kan veranderen aan de hand van de groeiende economie en de aankomende World Cup en Olympische spelen. Brazilianen nemen een 8ste plaats in op de ranglijst van zakenreizen, maar zullen waarschijnlijk Italië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de komende 2 jaar passeren.


Braziliaanse toeristen in Nederland

Het aantal Braziliaanse toeristen dat een bezoek aan Nederland brengt, groeit al jaren sterk. Bezochten in 2006 nog maar 38.000 Brazilianen Nederland, dat waren er in 2012 al 109.000. Voor 2013 verwacht NBTC Holland Marketing een groei van 5%. Een Braziliaanse toerist verblijft gemiddeld 2,1 nachten in Nederland. Acht op de tien verblijft in Amsterdam. Ruim 60% verblijft in drie- of vier sterrenhotels.


Trends en ontwikkelingen

Buiten de marktontwikkelingen verschaft de Marktscan ook inzicht in trends en ontwikkelingen binnen de (Braziliaanse) reismarkt. De economische groei over 2012 was relatief gezien klein. De verwachting is dat de economie in 2013 weer beteren resultaten zal tonen. Dit zal een positief effect hebben op het uitgaand toerisme in Brazilië. Meer en meer Brazilianen uit de middenklasse zullen de capaciteit hebben om naar het buitenland te reizen. Verder zijn ze in Brazilië bezig met het verbeteren van de infrastructuur en de toegankelijkheid voor de opkomende wereldwijde sportevenementen.


De Braziliaanse toerist
Brazilianen worden beschouwd als tolerante, vriendelijke mensen die van plezier houden en een sterke aantrekkingskracht hebben naar het stadsleven. Verder geeft de Braziliaanse bevolking de voorkeur aan Engelse vertalingen wanneer de Portugese variant niet voor handen is. De toerist uit Brazilië die naar Europa reist is over het algemeen goed opgeleid, meertalig en afkomstig uit de hogere sociale klasse. Reizigers uit de middenklassen zijn echter in opkomst. Verder zijn de toeristen grotendeels tussen de 30 en 40 jaar en reizen alleen of in tweetallen. Geliefde activiteiten tijdens de vakantie zijn shoppen, culturele activiteiten en uitgaan. Er zijn weinig toeristen die naar het buitenland gaan voor zon en strand aangezien ze dat in eigen land voldoende hebben.

Link: http://www.nbtc.nl/nl/homepage/cijfersentrends/landeninformatie.htm?utm_campaign=NBTCupdate&utm_medium=email&utm_source=NBTC
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: brazilie, onderzoek, reismarkt, marktscan, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.