Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Arkefly wordt Arke

Arkefly wordt Arke

Arkefly verandert de naam in Arke. De airline voert de nieuwe naam geleidelijk door in haar uitingen en op haar toestellen. Vrijdag 4 oktober arriveert de eerste Boeing 767 op Schiphol in de nieuwe kleuren - het zogenaamde ‘dynamic wave’ design - én met de nieuwe naam Arke in het rood op de romp. De Boeing 767 met registratienummer PH-OYI arriveert om 11.20 uur op Schiphol om diezelfde middag nog de eerste reguliere vlucht uit te voeren.


Visitekaartje naar klant wordt ‘Arke’
In juli werd bekend dat TUI Nederland, de moedermaatschappij van onder ander Arke en Arkefly, in de komende jaren focust op één powerbrand: Arke. Nu is ook besloten dat het vliegproduct onder het merk Arke een plek krijgt. Focus op één merk biedt TUI Nederland de mogelijkheid om het merk krachtiger neer te zetten. Daarnaast wordt op deze manier het visitekaartje naar de klant toe altijd Arke: op het web, in de reisbureaus, tijdens de vakantie en nu ook in het vliegtuig. Het merkenbeleid wordt hiermee ook meer in lijn gebracht met de manier waarop dit gebeurt binnen TUI Travel PLC, de internationale organisatie waar TUI Nederland deel van uitmaakt.


Restyling van merk Arke
Het merk Arke wordt gerestyled. Deze restyling betekent afscheid van de vertrouwde oranje kleur, dat ook het Arkefly logo sierde. Het merk blijft in de lucht echter een Hollands tintje houden. De smile en de merknaam in het logo worden rood en de vliegtuigen van Arke worden uitgevoerd in blauw en wit. De restyling van de vloot van Arke is één van de stappen in het volledige restyling proces. De nieuwe naam wordt geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen wanneer ze logischerwijze aan de beurt zijn; de namen Arke en Arkefly blijven daardoor voorlopig naast elkaar bestaan. De verwachting is dat uiterlijk eind 2014 de volledige vloot en alle uitingen volledig conform de nieuwe uitstraling van Arke zullen zijn. De gehele vloot van Arke krijgt in de komende periode het kenmerkende dynamic wave design.

Trefwoorden: arke, arkefly, restyling, merk, vliegtuigen

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
De vernieuwde LF Basiskaart is er - onmisbare kaartenset voor fietsvakanties
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.
13/05/25
Exclusief voor leden
Hoe gaan Nederlanders deze zomer op vakantie?
Deze zomer gaat de helft van de Nederlanders op vakantie. Ze gaan meer met het vliegtuig, boeken meer pakketreizen en geven meer uit dan vorig jaar. Opvallend is dat veel Nederlanders hun vakantie in 2025 anders dan eerder willen inrichten.
12/05/25
Actie KLM grondpersoneel
Vandaag wordt een petitie overhandigd en een korte symbolische actie tegen ongelijke beloning gevoerd door het personeel.
09/05/25
Exclusief voor leden
Hoeveel besteden Nederlanders bij de diverse touroperators?
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Het meest bij Djoser, NRV en Salade.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...