Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-10-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Herfstcampagne Gelderland 2013

Herfstcampagne Gelderland 2013

Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.

Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.

500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.

De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.

Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar afgestemd.


Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...