Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-10-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Herfstcampagne Gelderland 2013

Herfstcampagne Gelderland 2013

Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.

Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.

500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.

De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.

Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar afgestemd.


Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.