Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-09-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Caravan Salon blijft populair

Caravan Salon blijft populair

In 2012 bezochten 165.000 kampeerliefhebbers de Duitse beurs Caravan Salon. In 2013 sluit de beurs af met 175.000.

De beursorganisatie meldt dat de groei gezien wordt als een teken dat kamperen en caravans nog steeds zeer populair zijn.

Verwachting overtroffen
Joachim Schäfer, zaakvoerder van de firma Messe Düsseldorf GmbH, is de balans meer dan positief: "Met 175.000 bezoekers heeft de CARAVAN SALON onze verwachtingen voor 2013, nl. meer dan 160.000 bezoekers, duidelijk overtroffen. Ondanks de economisch moeilijke situatie komen zowel professionals als caravanfreaks uit de hele wereld naar Düsseldorf om hier hun zakelijke partners te ontmoeten en zich over innovaties te informeren. Het hoge aantal bezoekers toont ook hoe geliefd Caravaning nog steeds is als vakantievorm. Bovendien zijn wij gelet op de huidige marktsituatie in Europa uitermate verheugd over het feit dat ongeveer 25.000 buitenlandse bezoekers de weg naar Düsseldorf gevonden hebben."


Hermann Pfaff, vicevoorzitter van de vereniging van de Caravaning-industrie, was ook uitermate tevreden met het verloop van de beurs: "Wij zijn positief verrast door het grote aantal bezoekers en door de bereidheid van de bezoekers om ook echt tot een aankoop over te gaan. De balans is duidelijk beter dan de verwachtingen en de belangstelling is opnieuw toegenomen." Dit blijkt ook uit de verkoopcijfers.


Wolfgang Speck, van de firma Knaus Tabbert GmbH, verwoordt het als volgt: "De bezoekers zijn goed geïnformeerd en we hebben een hele reeks nieuwe klanten van ons product kunnen overtuigen. Onze verkoop zit globaal gezien op het niveau van vorig jaar, wat gelet op de globale situatie op de verschillende markten een opmerkelijke prestatie is.”

De 53e editie van CARAVAN SALON DÜSSELDORF zal van 29 augustus (dag voor de professionele bezoeker en de media) tot 7 september 2014 plaatsvinden.
Trefwoorden: kamperen, caravan, Caravan Salon

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...