Geplaatst op: 08-03-2015
Auteur: Ko Koens

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin
Professor Dr. Albert Postma of Stenden University and CELTH delivered a sucessful keynote on the topic of visitor pressrue during the ITB Destinations Day in Berlin on Thursday 5 March. As the number of international tourists rises, popular city destinations like Venice and Barcelona are starting to suffer from an overload of tourists, a loss of authenticity as well as conflicts with the local population. However, the the limits of the world’s most important city destinations, and how can conflicts be avoided, largely remains unclear.

Professor Postma discussed the topical issue of visitor pressure among residents in a lively presentation and highlighted how visitor pressure differs per city. A particular difference could be observed between established destinations like Amsterdam and Berlin, and upcoming destinations. Afterwards Lars Bernhard Jørgensen, the Managing Director of Wonderful Copenhagen reflected on the topic of visitor pressure and offered further insights into the tensions that politicians in tourist cities need to navigate.

You can watch the keynote again online through the livestream at the ITB website. Click here to go the site.
Trefwoorden: urban tourism, visitor pressure, ITB

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/08/19
Exclusief voor leden
Personeelstekort sterk voelbaar, ook in leisure
Nog steeds ervaart een kwart van de bedrijven belemmeringen bij het uitoefenen van de bedrijfsactiv...
12/08/19
Criminelen volgen toeristen
Zakkenrollers verleggen in de zomer hun werkterrein naar de kust.
31/07/19
ProRail wil stations zonder rokers
Als het aan beheerorganisatie ProRail ligt, dan worden de stations rookvrij. Op dit moment is het a...
22/07/19
Sterke toename verdrinkingen in 2018
In 2018 verdronken 112 inwoners van Nederland, 27 meer dan in 2017. Deze toename is alleen bij pers...
19/07/19
Exclusief voor leden
Jongeren minder, ouderen juist gelukkiger
Hoe hebben geluk en tevredenheid van de Nederlandse bevolking zich tussen 1997 en 2018 ontwikkeld?
17/07/19
Munckhof behaalt trede 3 op Prestatieladder Socialer Ondernemen
Munckhof heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijk...
17/07/19
8,5 procent internetgebruikers geraakt door fraude
In 2018 gaf 8,5 procent van de internetgebruikers van 12 jaar of ouder aan in de afgelopen twaalf m...
10/07/19
Exclusief voor leden
Consumptie Nederlanders blijft sterk achter
De consumptie van Nederlanders blijft al jaren achter bij die van inwoners van ons omringende landen. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat steeds meer Nederlandse toeristische bedrijven zich op het buitenland richten.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk