Geplaatst op: 08-03-2015
Auteur: Ko Koens

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin
Professor Dr. Albert Postma of Stenden University and CELTH delivered a sucessful keynote on the topic of visitor pressrue during the ITB Destinations Day in Berlin on Thursday 5 March. As the number of international tourists rises, popular city destinations like Venice and Barcelona are starting to suffer from an overload of tourists, a loss of authenticity as well as conflicts with the local population. However, the the limits of the world’s most important city destinations, and how can conflicts be avoided, largely remains unclear.

Professor Postma discussed the topical issue of visitor pressure among residents in a lively presentation and highlighted how visitor pressure differs per city. A particular difference could be observed between established destinations like Amsterdam and Berlin, and upcoming destinations. Afterwards Lars Bernhard Jørgensen, the Managing Director of Wonderful Copenhagen reflected on the topic of visitor pressure and offered further insights into the tensions that politicians in tourist cities need to navigate.

You can watch the keynote again online through the livestream at the ITB website. Click here to go the site.
Trefwoorden: urban tourism, visitor pressure, ITB















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/09/18
Consumenten iets minder positief maar bestedingen groeien
De stemming onder consumenten is in september 2018 voor de tweede maand op rij iets minder positi...
18/09/18
CELTH ontwikkelt voor UNWTO tools voor overtourism
Nederlandse onderzoekers hebben samen met UNWTO elf strategieën en 68 maatregelen voorgesteld die ...
18/09/18
Programma Vakdag Zet je Regio op de Kaart online
Het programma van de Vakdag Zet je Regio op de Kaart 2018 staat online. Op deze dag hopen we je te...
13/09/18
Koopkracht voor niet alle Nederlanders omhoog
De koopkracht van Nederlanders ging in 2017 licht omhoog, maar niet voor iedereen.
12/09/18
Nieuwe naam en campus voor NHTV
Er veranderd veel bij NHTV, de opleiding krijgt een nieuwe naam Breda University of Applied Sciences en bundelt alle opleidingen op een campus.
05/09/18
Goede zomer voor toerisme Utrechtse Heuvelrug
De Utrechtse Heuvelrug heeft een goede zomer van 2018 achter de rug
05/09/18
TUI investeert in talenten
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de re...
31/08/18
Exclusief voor leden
Hoge waardering voor vakantie maar vakantiegevoel blijft niet hangen
Zes op de tien Nederlanders zagen er aan het einde van hun zomervakantie tegenop om weer naar huis ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk