Geplaatst op: 08-03-2015
Auteur: Ko Koens

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin

Insightful presentation of Albert Postma at ITB Berlin
Professor Dr. Albert Postma of Stenden University and CELTH delivered a sucessful keynote on the topic of visitor pressrue during the ITB Destinations Day in Berlin on Thursday 5 March. As the number of international tourists rises, popular city destinations like Venice and Barcelona are starting to suffer from an overload of tourists, a loss of authenticity as well as conflicts with the local population. However, the the limits of the world’s most important city destinations, and how can conflicts be avoided, largely remains unclear.

Professor Postma discussed the topical issue of visitor pressure among residents in a lively presentation and highlighted how visitor pressure differs per city. A particular difference could be observed between established destinations like Amsterdam and Berlin, and upcoming destinations. Afterwards Lars Bernhard Jørgensen, the Managing Director of Wonderful Copenhagen reflected on the topic of visitor pressure and offered further insights into the tensions that politicians in tourist cities need to navigate.

You can watch the keynote again online through the livestream at the ITB website. Click here to go the site.
Trefwoorden: urban tourism, visitor pressure, ITB

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/10/19
Exclusief voor leden
Staatssecretaris Keijzer ziet volop beleidsaandacht voor toerisme
Wat vindt staatssecretaris Mona Keijzer van het advies van de Rli? In een interview met NRIT geeft ze haar reactie.
04/10/19
Wouter de Waal versterkt ZKA Strategy
Per 1 oktober 2019 versterkt Wouter de Waal ZKA Strategy, het strategie-adviesbureau van ZKA.
27/09/19
Exclusief voor leden
Sporttoerisme kansrijke markt
CBS bracht vandaag cijfers uit over bestedingen aan sport en sportartikelen. Het zijn onderzoekscijf...
19/09/19
Consumentenvertrouwen daalt weer
De stemming onder Nederlandse consumenten is opnieuw negatief.
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
12/09/19
Echte inkomens stijgen nauwelijks
Voor onze branche toch wel zorgelijk dat de koopkracht van Nederlanders in 2018 met slechts 0,3 procent is gestegen. De laagste groei sinds 2013. Dit ondanks de economische hoogtijdagen.
11/09/19
CELTH investeert in ontwikkeling bewuste bestemmingen
Het Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality (CELTH) investeert een extra miljoen euro in de ontwikkeling van een ‘Agenda Bewuste Bestemmingen en Innovatieve Industrie’. Deze Agenda moet leiden tot de ontwikkelingen van kennis, methodieken en praktische tools om bestemmingen te helpen bij een bewuste duurzame ontwikkeling.
06/09/19
Reacties Gastvrij Nederland en NBTC op Rli advies
De Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur constateert dat de aandacht voor toerisme in het beleid ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk