Geplaatst op: 16-05-2013
Auteur: Annemarie Kuijer

Survival of the fitness

Survival of the fitness
Hoe creatief bent u als fitnessondernemer? Want creativiteit is een bittere noodzaak om je in deze verzadigde markt te blijven onderscheiden. Dát die markt verzadigd is, hoef ik u niet te vertellen. Grote partijen als Achmea Health Centers, Health City en Basic Fit hebben afgelopen jaren het aantal vestigingen verder uitgebreid. Daarnaast blijkt Anytime Fitness – met 2000 fitnessvestigingen wereldwijd – de Nederlandse markt te willen veroveren, hoewel ze beseffen dat het een verdringingsmarkt is. Alleen al dit jaar wil Anytime Fitness 10 tot 15 nieuwe filialen openen.

Wat betekent die toename van het aanbod voor uw bedrijf? Precies: dat u creatief moet zijn om u te kunnen onderscheiden. En ik sta soms versteld van de innoverende ideeën die ik tegenkom. Zoals sportscholen waar je 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kunt. Of waar je minder betaalt naarmate je vaker komt. En heeft u al gehoord van ‘groene fitnessapparatuur’? In vier Nederlandse sportscholen staan sinds kort fitnessautomaten waarop sporters hun bewegingen omzetten in elektriciteit. Ook zie ik steeds meer outdooractiviteiten, zoals The Bootcamp Club, die inspelen op een groepsgevoel bij de deelnemers.

Allemaal hartstikke goede ideeën. Maar hoe gaat ú zich onderscheiden? Hoe past ú zich aan de verzadigde markt aan? Zoals Charles Darwin schreef: ‘It’s not the strongest of species that survive, nor the most intelligent. It is the one most adaptable to change.’ Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze Rabobank Horeca & Recreatie netwerkgroep op LinkedIn.
Topics:Sport
Trefwoorden: fitness

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/08/19
Duin- en Bollenstreek wil meerdaags wandelevenement
De Duin- en Bollenstreek wil een meerdaags jaarlijks terugkerend wandelevenement gaan organiseren. Het project valt binnen de ambities voor een gezonde en energieke regio.
11/07/19
TUI en Le Champion samen verder in sportreizen
Sportorganisatie Le Champion en reisorganisator TUI Sports gaan samenwerken om bijzondere sportreize...
08/07/19
Exclusief voor leden
Vierdaagse wordt lab invloed van de leefomgeving
De Vierdaagse is een unieke gelegenheid om onderzoek te doen naar bewegen en gezonde leefstijl. In...
02/07/19
Exclusief voor leden
NH partner hotelverblijf PSV
Met ingang van het nieuwe seizoen is NH Hotel Group, de officiële partner van voetbalvereniging PSV...
26/06/19
Exclusief voor leden
Upgrade voor MECC Maastricht levert nieuw gebied Maastricht op
Het MECC is een beeldbepalend beursgebouw in Maastricht. De hallen en faciliteiten waren toe aan een...
11/06/19
Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.
14/05/19
Exclusief voor leden
Dutch Grand Prix in de kustplaats Zandvoort
Het publieke geheim werd vandaag officieel bekend gemaakt. In 2020 rijdt de autosportklasse Formule ...
05/04/19
Exclusief voor leden
Marathon Rotterdam beleeft eerste stap naar circulair evenement
De gemeente voegt meteen de daad bij het woord en zet de eerste stap om van dit grootse evenement een circulair evenement te maken. Van zooi naar mooi.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk