Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-05-2013
Auteur: Annemarie Kuijer

Survival of the fitness

Survival of the fitness
Hoe creatief bent u als fitnessondernemer? Want creativiteit is een bittere noodzaak om je in deze verzadigde markt te blijven onderscheiden. Dát die markt verzadigd is, hoef ik u niet te vertellen. Grote partijen als Achmea Health Centers, Health City en Basic Fit hebben afgelopen jaren het aantal vestigingen verder uitgebreid. Daarnaast blijkt Anytime Fitness – met 2000 fitnessvestigingen wereldwijd – de Nederlandse markt te willen veroveren, hoewel ze beseffen dat het een verdringingsmarkt is. Alleen al dit jaar wil Anytime Fitness 10 tot 15 nieuwe filialen openen.

Wat betekent die toename van het aanbod voor uw bedrijf? Precies: dat u creatief moet zijn om u te kunnen onderscheiden. En ik sta soms versteld van de innoverende ideeën die ik tegenkom. Zoals sportscholen waar je 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kunt. Of waar je minder betaalt naarmate je vaker komt. En heeft u al gehoord van ‘groene fitnessapparatuur’? In vier Nederlandse sportscholen staan sinds kort fitnessautomaten waarop sporters hun bewegingen omzetten in elektriciteit. Ook zie ik steeds meer outdooractiviteiten, zoals The Bootcamp Club, die inspelen op een groepsgevoel bij de deelnemers.

Allemaal hartstikke goede ideeën. Maar hoe gaat ú zich onderscheiden? Hoe past ú zich aan de verzadigde markt aan? Zoals Charles Darwin schreef: ‘It’s not the strongest of species that survive, nor the most intelligent. It is the one most adaptable to change.’ Ik nodig u van harte uit om te reageren op deze blog en/of andere onderwerpen in onze Rabobank Horeca & Recreatie netwerkgroep op LinkedIn.
Topics:Sport
Trefwoorden: fitness

||| Nieuws |||

26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
15/04/25
Ahoy location of the year
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.
05/03/25
EK indoor atletiek biedt tribune voor fans met visuele beperking
Tijdens de kampioenschappen wordt op zowel zaterdag- als zondagochtend voor het eerst een speciale tribune ingericht voor mensen met een visuele beperking.
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.