Geplaatst op: 02-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen

Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights

Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat een helletocht om bij de Magic World of Lights in Roermond te komen. Deze nieuwe attractie in de Jazz City Hall in Roermond moet Yumble doen verbleken. Want exact op deze locatie was het onfortuinlijke attractiepark van de toekomst gevestigd. Yumble moest al na een paar maanden van heel weinig bezoekers de deuren sluiten en Roermond bleef met een lege hal zitten. Bij de opening van Yumble was ik niet aanwezig en ik had me voorgenomen dat me dat bij de Magic World of Lights niet zou overkomen...... Ondanks een volle en uitdagende agenda ging ik vrijdagmiddag vol goede moed op weg naar Roermond.



Het begon nog zo voorspoedig met een fantastische maar snelle lunch op het cruiseschip Regal Princess in de Rotterdamse haven. Het dessert maar overgeslagen omdat ik op tijd bij de opening van de Magic World of Lights in Roermond wilde zijn. Dat dessert had ik net zo goed wel mee kunnen pakken, maar dat wist ik toen nog niet. Door het slechte weer veel files onderweg maar de ellende begon pas goed bij aankomst in Roermond. De navigatie leidde me netjes naar een parkeerterrein waar alle gele bordjes met 'Outlet' me vooral verwezen naar de tegenovergestelde richting waar ik vermoedde dat de Jazz City Hall gevestigd was.




Toch nog maar een tweede rondje gereden maar iedere keer stuitte ik op een ontoegankelijk bouwterrein. Gelukkig is Google Maps nooit ver weg en mijn vermoeden klopte. De Jazz City Hall lag toch echt aan de andere zijde van het bouwterrein. Toch maar geparkeerd nadat ik had gecontroleerd dat ik drie euro's aan contanten op zak had. Anders zou het nog een lange nacht achter de slagboom worden want de uitrijautomaat accepteerde alleen muntstukken van één en twee euro. Pinnen, contactloos betalen, credit card (er komen helemaal niet veel buitenlanders!), papiergeld, een vriendelijke meneer met een pet, het is allemaal aan Roermond voorbij gegaan.



Eenmaal geparkeerd toch maar even richting Jazz City Hall gelopen maar ook te voet werd de weg door een hermetisch afgesloten bouwterrein versperd. Zou je dan via de Designer Outlet moeten lopen? Helaas niemand om het te vragen en met goede moed op pad. Helaas wijzen de gele bordjes niet naar het Designer Outlet maar naar een leveranciersingang aan de achterzijde. Stom! Wat beter kijken en ik ben aan de ingang van het Designer Outlet. Gelukkig! Een prachtige kaart met..... helaas geen vermelding van de Jazz City Hall, Yumble of Magic World of Ligts. Een van die namen op de kaart had me al enorm blij gemaakt. Dan maar de wegwijzers geraadpleegd. Ik kan naar de Kids Playground, de toiletten of de geldautomaat maar geen spoor naar de Magic Worlds of Lights. Ik begin me nu toch wel een beetje te ergeren. Ik laat het dessert schieten, zit ik twee uur in de auto en moet eerst een speurtocht volbrengen om bij de opening te zijn. Grrrrrr. Als ik het al niet kan vinden, hoe moeten die andere 275.000 verwachtte bezoekers dan bij de Magic World of Lights komen? Ik zou met een paar van die 80.000 lampjes een kruimelspoor uitzetten! Dit begint warempel absurd te worden. Waar is de Magic World of Lights????



Een beetje op gevoel en een beetje met Google Maps de overigens drukke en leuke Designer Outlet doorkruist en dan zie ik in de verte een blauwe doos die verdacht veel lijkt op de Jazz City Hall. Snel het zoveelste parkeerterrein doorkruist en weer sta ik aan de rand van een enorm bouwterrein. Ook de lichtreclame aan de gevel van de blauwe doos maakt duidelijk dat ik daar moet zijn, maar zomaar een bouwterrein oplopen..... Ondanks de uitnodigende borden van de organisatie, best lastig. Omlopen lijkt me een aardige wandeling en ik kom hier voor een opening van een nieuwe attractie, niet voor een speurtocht met een uit de hand gelopen wandeling op een bouwweg.




Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zet de eerste stappen op de kale vlakte. Ik verwacht al snel een ferme hand van een bouwvakker op mijn schouder die me vriendelijk doch dringend verzoekt dit levensgevaarlijke terrein te verlaten, maar ik heb geluk. Met honderden ferme stappen en een houding alsof ik hier thuis hoor, bereik ik de overkant.



Helaas is het leed nog niet geleden. Nu sta ik weer op een parkeerterrein. Deze keer onder de blauwe doos. Waar is de ingang? Ook hier geen bordjes, behulpzame pijlen of een gezellige medewerker. Op goed geluk naar links gelopen en daar zie ik in de verte een stalen trap die naar het bouwterrein leidt. Hmmmmm. Gelukkig is dit toch de iets minder glamoureuze entree van de Magic World of Lights. Eenmaal boven aangekomen, lijkt het wel of ik goed zit door de Chinese lampions die me nu begeleiden. Nog een paar ferme stappen en de deuren gaan uitnodigend open. Ruim drie uur na mijn vertrek uit Rotterdam stap ik binnen. Echt, niets te veel gezegd, werkelijk prachtig. Het contrast met buiten kan niet groter zijn. Van een grijze bouwpunt stap je hier een prachtig verlichte sprookjeswereld binnen. Ik ben overdonderd en het leed is snel geleden.




Toch maar even gevraagd hoe het met de bewegwijzering zit. Want zo gaat de Magic World of Lights heel snel Yumble achterna. Hoe mooi het binnen ook is, als niemand je kan vinden, is het snel over en uit. Blijken de borden nog op de gemeentewerf te staan. Die worden nog deze week geplaatst. En er is nog meer goed nieuws. Als de uitbreiding van de Designer Outlet klaar is, sluit de Magic World of Lights er direct op aan. Snel doorbouwen zou ik zeggen! Rest mij nog wel de vraag of de prijs van € 13,50 voor een volwassene niet aan de stevige kant is. En een paar gratis tips.

Tip 1: Ga permanent flyeren op de Designer Outlet. Je hoeft maar een klein deel van de 6 miljoen bezoekers aan de outlet te verleiden je magische wereld te bezoeken en je haalt je target al.

Tip 2: Breng wat licht en gezelligheid in de parkeergarage onder de Jazz City Hall en optimaliseer ook daar de bewegwijzering.

Tip 3: Maak de entree wat gezelliger, doe daar de tl-buizen uit en richt een spotje op de donkere borden.

Tip 4: Nodig op een avond alle receptionisten van verblijfsaccommodaties, taxichauffeurs en vvv-medewerkers uit voor een kennismaking en een gezellige avond. Laat vooral de directeuren en managers thuis. De frontofficemedewerkers staan in direct contact met de klanten en je maakt ze op één avond tot levenslange ambassadeur. Vooropgesteld natuurlijk dat ze de Magic World of Lights weten te vinden.




Meer weten van de Magic World of Lights? Lees dan hier de eerder bij NRIT Media gepubliceerde artikelen:


Magic World of Lights naast Designer Outlet Roermond geopend


Magic Worlds of Light op oude locatie Yumble

Trefwoorden: attracties, limburg, dagrecreatie, bereikbaarheid

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.