Activiteiten aan het water zichtbaar marketen
Je voelt je als regio een echt watergebied. Water geeft plezier, verbetert de economie en zorgt voor een gezonde ontwikkeling in de leisure economie. Noor-Holland past goed bij deze beschrijving. Al een paar jaar wordt beleid opgezet waarmee bedrijven en instellingen mee aan de slag kunnen. Als water een dominante rol speelt, dan wil je de activiteiten ook beter in de markt zetten. Dat gebeurt met noord-hollandswater.nlSinds 23 juni kun je op je mobiele telefoon vinden wat er allemaal te doen is op, aan en in het water van >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: water, recreatie, varen, beleid, marketing, communicatie
|
|
07/05/24
ANWB en Wandelnet komen met een slimme aanpak voor het tekort aan recreatieruimte in Nederland: Wandelen door het boerenland, langs de randen van akkers, weilanden en polders. Beide organisaties zetten zich in voor een Nationale Boerenlandpadenregeling. Die gaat boeren financieel ook ondersteunen.
|
07/05/24
Kampeerders betalen voor een Europese camping deze zomer gemiddeld 24,68 euro. Dat is 4,5% meer dan een jaar eerder. Hoe doet Nederland het in deze Europese vergelijking?
|
07/05/24
Nederlandse touroperators hebben een positieve Net Promoter Score (NPS). De verschillen tussen touroperators zijn evenwel groot. Vooral kleinere touroperators hebben een hoge NPS.
|
07/05/24
Vakantiehuizenverhuurder Belvilla ligt onder vuur van het consumentenprogramma Radar. Het gaat om door consumenten geboekte, betaalde en bevestigde reserveringen van vakantiehuizen die in die periode helemaal niet beschikbaar waren voor verhuur.
|
07/05/24
Voor ons zijn natuurparken plekken van ontspanning waar de drukte van het stadsleven verdwijnt en de...
|
06/05/24
Twintig Europese luchtvaartmaatschappijen moeten van de ACM en andere Europese toezichthouders stoppen met misleidende duurzaamheidsclaims. De luchtvaartmaatschappijen moeten voor 1 juni de misleiding van consumenten door foute duurzaamheidsclaims stoppen
|
03/05/24
Uit onderzoek naar campergedrag door Campercontact, een platform voor camperaars, blijkt dat Nederlandse camperaars het meest kiezen voor de schoonheid en diversiteit van eigen land.
|
03/05/24
Slecht nieuws vandaag van het CBS voor de recreatie. Tussen 2013 en 2022 is de is de oppervlakte van natuur- en bosgebieden met bijna 2,5% afgenomen. en slechte zaak in een tijd dat de behoefte aan recreatieruimte, vanuit veranderd gedrag, gezondheidsaspecten en bevolkingsgroei, hard nodig is.
|
|
14/05/24
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
|
23/05/24
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
|
27/05/24
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
06/06/24
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
|
|