Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TV-reclame voor Gelderse Streken succesvol

TV-reclame voor Gelderse Streken succesvol

De TV-reclames die Gelderland rond de actie Gelderse Streken in het voor- en najaar van 2014 op NPO 1, 2 en 3 heeft uitgezonden, zijn positief door het Nederlandse publiek ontvangen. Bijna een derde voelde zich door de commercial aangezet om Gelderland te bezoeken.


Deze spots zijn middels een STER-panelonderzoek onderzocht en daaruit is gebleken dat de commercials succesvol waren. De resultaten zijn afgezet (benchmark) tegenover alle onderzochte commercials door STER en tegenover de commercials uit de branche reizen/toerisme:

  • De commercial geeft een goed gevoel - 53% - t.o.v. 22 % alle commercials en 26% branche T/R
  • De commercial geeft me het gevoel dat de Gelderse streken echt wat voor mij zijn – 26 % - t.o.v. 9 % alle commercials en 10% branche T/R
  • Deze commercial zet mij aan om Gelderland te bezoeken – 28 % - t.o.v. 10 % alle commercials en 9% branche T/R

"Het doel van de campagne is mensen te interesseren voor een bezoek aan Gelderland. Meer bezoekers leiden tot meer bestedingen en meer werkgelegenheid in Gelderland. Daarom steunen we vanuit de provincie deze campagne. Dan is het heel mooi te zien dat het mensen aanspreekt”, aldus Gelders gedeputeerde Jan Jacob van Dijk.


Naast de commercials is ook een grote Social mediacampagne opgezet om bekendheid voor de Gelderse Streken te genereren. De Social Media campagne Gelderse Streken bereikt inmiddels 20.000 volgers per dag.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, reclame, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.