Geplaatst op: 17-10-2025
Auteur: Marc Gerlings

Today is the day merkverandering Schiphol

Uitrol nieuw merk duurt drie jaar

Today is the day merkverandering Schiphol
Merkidentiteit veranderd naar Today is the day. Foto: Schiphol Group.
Today is the day, die kreet zie je op steeds meer locaties in en om Schiphol opduiken. Het nieuwe merk moet na onrustige jaren de luchthaven Schiphol laten zien zoals die voorheen was, een luchthaven met kwaliteit. Het betekent een enorme uitrol van liefst drie jaar, fysiek en digitaal.

Met een nieuwe uitstraling in de terminal en online wil Schiphol reizigers meer rust, overzicht en herkenbaarheid bieden. De nieuwe merkidentiteit is onderdeel van een grootschalig verbeter- en investeringsprogramma dat de kwaliteit van de luchthaven de komende jaren naar een hoger niveau brengt. 

De strategie: Schiphol investeert in betere infrastructuur, meer ruimte en een sterkere beleving voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen en medewerkers. De vernieuwde stijl ondersteunt deze koers en geeft de luchthaven een herkenbaar en consistent gezicht, zowel fysiek als digitaal. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Schiphol, merk, luchthaven, reizen, marketing, communicatie, toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

06/11/25
Longlist Hicle's Wandelroute van het Jaar 2026
Op 28 februari 2026 wordt de 'beste wandelroute' gekozen uit elf routes in Nederland en België.
27/10/25
ARTIS weekend gratis toegankelijk voor kinderen
Voor de 750ste verjaardag van Amsterdam trakteert ARTIS in het weekend van 8 en 9 november alle kinderen tot en met 12 jaar op gratis toegang tot het dierenpark én de musea.
22/10/25
Sinterklaasfeest bij EuroParcs Zuiderzee: Peppa Pig, pietenpret en ponyritjes
EuroParcs Zuiderzee verandert van 21 tot en met 24 november in een Sinterklaasparadijs. Het vakantiepark organiseert een feestelijk weekend vol activiteiten waarbij Sinterklaas en zijn pieten centraal staan.
08/10/25
Corendon teruggefloten maar Consumentenbond is bezorgd over EU Green Claims Directive
Corendon overtrad de Code voor Duurzaamheidsreclame met verwarrende, vage en niet onderbouwde duurzaamheidsclaims op zijn website. Dat oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC), die daarmee de klachten van de Consumentenbond over de reisorganisatie grotendeels gegrond verklaart.
08/10/25
Najaarscampagne Friesland 'Opfriesen'
We gaan weer Opfriesen! Opladen zoals dat alleen in Friesland kan. Merk Fryslân zet de provincie neer als bestemming om actief op uit te gaan en daarmee je batterij op te laden. Ook al is het najaar en kouder, je wordt er warm van.
08/10/25
Leids kostershuisje voor viering luchtverbinding KLM en VS
KLM viert haar 106e verjaardag met de onthulling van een nieuw Delfts blauw huisje: de voormalige kosterswoning Villa Rameau en nu het Leidse Pilgrim museum, gelegen aan de Pieterskerk in Leiden. Hier verbleven de Pilgrims twaalf jaar, voordat zij in 1620 met de Mayflower naar Amerika vertrokken.
06/10/25
Exclusief voor leden
iDEAL betaling mogelijk voor EasyTerra auto
EasyTerra, de vergelijkingssite voor autoverhuur, meldt dat klanten in Nederland voortaan ook met iDEAL kunnen betalen.
02/10/25
NKC en ISN bundelen krachten met exclusieve samenwerking
Strategische stap van NKC en ISN biedt, door samenwerking, camperbedrijven nieuwe digitale kansen om hun aanbod zichtbaar te maken.