Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Peter Gillis verkoopt Nederlandse vakantieparken

Peter Gillis verkoopt Nederlandse vakantieparken

De Oostappen Groep heeft de Nederlandse vakantieparken verkocht. Dat meldt Peter Gillis op Facebook. Aan wie de parken zijn verkocht is onbekend.

In dat bericht blikt Gillis terug: "In 1986 is het allemaal begonnen toen het eerste park werd aangekocht. Samen met mijn familie en de vele medewerkers hebben we altijd hard gewerkt om de Oostappen Groep tot een succes te maken. En dat is gelukt. Aan dat succes is helaas een einde gekomen.”

Gillis stelt tot de verkoop gedwongen te zijn omdat hij niet meer kan ondernemen in Nederland: "Door het samenspannen en optreden van meerdere autoriteiten de afgelopen jaren, moest de exploitatie worden stilgelegd, werden de vakantieparken noodgedwongen gesloten en was er ook geen zicht op heropening.” Tegen Gillis is vorige maand anderhalf jaar cel geëist vanwege onder andere belastingfraude. Als hij daarvoor veroordeeld wordt, is een heropening van de parken onder zijn beheer vrijwel uitgesloten.

Volgens Gillis is het koopcontact ondertekend en wordt de uiteindelijke levering voorbereid. Bij de verkoop heeft de continuïteit voorop gestaan: "Ik ben de afgelopen periode op zoek gegaan naar een koper voor de Nederlandse parken. De belangrijkste zorg was het behartigen van de belangen van mijn medewerkers. Onze medewerkers zijn altijd goed geweest voor ons, daar wilde ik voor strijden.” Luyten Makelaardij uit Bussum heeft de verkoop begeleid. Gillis richt zich nu op het buitenland waar hij wil uitbreiden.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, campings, bungalowparken

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.
02/05/25
Delft Beloont Duurzaam Bezoek met Nieuw Initiatief D'serve
Delft lanceert een uniek initiatief, D'serve, dat bezoekers aanmoedigt en beloont voor duurzaam gedrag. Door te kiezen voor duurzame activiteiten, mee te helpen de stad schoon te houden of per fiets te komen, kunnen bezoekers beloningen verdienen.
02/05/25
Onemeeting officieel B Corp: certificering bevestigt duurzame koers
Het boekingsplatform voor vergaderruimtes Onemeeting heeft onlangs de officiële B Corp-certificering ontvangen.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...