Geplaatst op: 22-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam

Amsterdam Made haakt in op 750 jaar Amsterdam
Foto: Amsterdam Made.
Amsterdam bestaat 750 jaar en dat viert de stad vanaf 27 oktober groots en feestelijk, een jaar lang. Ook Amsterdam Made draagt daaraan bij. Voor de viering van de stad is een speciaal ‘Amsterdam 750 jaar’-assortiment samengesteld.

Uit de honderden kwalitatief hoogwaardige producten die op de Amsterdam Made website te vinden zijn, is een selectie gemaakt van twaalf aantrekkelijke en uiteenlopende items. Van hét ‘koekje van de stad’ de Eberhardjes tot de herbruikbare waterflessen van Join The Pipe, lokale wijn van Chateau Amsterdam en zeep van Het Amsterdamse Zeephuis in de vorm van grachtenpanden. Ze zijn te herkennen aan de vrolijke slinger op de verpakking, die speciaal is ontworpen voor en door Amsterdam 750 jaar.

Alle producten in het assortiment dragen het Amsterdam Made Keurmerk, net als de rest van de honderden items op de Amsterdam Made website. "Dit is een kwaliteitslabel voor lokale en duurzame producten uit de regio Amsterdam”, vertelt Marit Timmerman, Managing Director van Amsterdam Made.  "Met dit keurmerk laten we zien wat er allemaal op een ambachtelijke, circulaire, sociale of creatieve manier gemaakt wordt in onze regio en inspireren we consumenten om lokaal te kopen.”

Het ‘Amsterdam 750-jaar’-assortiment zal een jaar lang verkrijgbaar zijn. "Deze producten zijn het visitekaartje van onze stad!” 
Trefwoorden: Amsterdam, 750 jaar, destinatie, product

CELTH



||| Nieuws |||

28/11/25
Exclusief voor leden
Verrassende stijging gebruik Eurovelo routes
Verrassend omdat de afgelopen jaren er weinig groei of stabilisatie zat in het gebruik van deze Europese fietsroutes. Tussen januari en augustus 2025 nam het verkeer met 5,6% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De EuroVelo 4 – Route Centraal-Europa, die het continent van west naar oost doorkruist, kende de hoogste groei met een indrukwekkende 26%.
10/11/25
Lichte stijging bestedingen aan recreatie en cultuur
Consumenten hebben in september 1,2 procent meer diensten afgenomen. Ze hebben, voor prijsveranderingen gecorrigeerd, vooral meer uitgegeven aan vervoer en communicatie, en recreatie en cultuur dan in september 2024, meldt CBS.
06/11/25
3% stijging luchtvaartpassagiers
In het derde kwartaal van 2025 reisden 22,2 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar een van de vijf Nederlandse nationale luchthavens. Dat is bijna 3 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2024.
05/11/25
Jonge arbeidsmarkt toeristische sector
In 2024 telde de Nederlandse toeristische sector ruim 560.000 banen, een stijging van 2% ten opzicht...
23/10/25
Exclusief voor leden
33% Nederlandse jongeren heeft nog nooit een reisverzekering afgesloten
Bijna alle Nederlandse jongeren gaan ten minste één keer per jaar of vaker op vakantie, maar lang niet iedereen sluit daarbij een reisverzekering af.
23/10/25
Exclusief voor leden
Consument geeft meer uit - lichte stijging onlinebetalingen
Op 1 en 2 november 2025 maakt de Clean-Up Walk haar rentree na een jaar afwezigheid! Tijdens deze vierde editie trekken duizenden wandelaars door heel Nederland eropuit om wandelpaden in hun eigen omgeving vrij te maken van zwerfafval.
10/10/25
De ijssalon blijft crisisbestendig
In vijf jaar tijd steeg het aantal ijssalons met 41% , van 728 naar 1028 zaken, zelfs tijdens de coronaperiode zette deze groei door.
08/10/25
Leeftijdsdiscriminatie komt vaak voor bij sollicitaties
Leeftijdsdiscriminatie komt vaker voor dan discriminatie op basis van gender of etniciteit bij sollicitaties in Nederland. Bij maar liefst 48% van de sollicitaties waar leeftijd een rol speelde, werd een jongere of oudere kandidaat ongelijk behandeld.