Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Adfemture winnende busreis van BAAV competitie 2022

Adfemture winnende busreis van BAAV competitie 2022
Het winnende team van Thomas More bij de BAAV competitie van 2022.

Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois, tweedejaars studenten van de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement bij Thomas More zijn twee keer in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse wedstrijd van de BAAV,  de Vlaamse autocarsector. 

Met hun originele autocarreis 'Adfemture' en hun 'uitzonderlijke visie' ? tekenden ze niet alleen voor ? de beste busreis vanuit. Ze wonnen ook de overkoepelende prijs voor de vijf deelnemende hogescholen. 

Jaarlijks nemen studenten uit het tweede bachelorjaar Toerisme en Recreatiemanagement van Thomas More deel aan de wedstrijd van de Vlaamse autocarristen van de Beroepsvereniging voor Vlaamse autocar- en autobusbedrijven(BAAV) met de bedoeling om een frisse blik te werpen op de autocarreizen en met vernieuwende ideeën te komen.  

Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois staken de creatieve reis 'Adfemture' in elkaar hebben, speciaal voor vrouwelijke ondernemers. Hiervoor werkten zij samen met Lindencars uit Rotselaar. Hun originele concept maakte veel indruk op de wedstrijdjury en ze gingen dan ook aan de haal met ?de hoofdprijs.

Deze reis is van zo’n uitzonderlijke kwaliteit dat de studenten waarschijnlijk de kans krijgen om hem de commercialiseren. Zoals BAAV-secretaris Jan Deman het verwoordde: "Vanaf pagina 1 was de jury echt zwaar onder de indruk van de topkwaliteit van dit dossier, de originaliteit, de weloverwogen keuzes die de studenten hebben gemaakt … Overal is over nagedacht, wat geresulteerd heeft in een topprogramma." 
Trefwoorden: bus, busreis, autocar, reizen, ondernemer, Thomas More

CELTH




||| Nieuws |||

22/08/25
Exclusief voor leden
Snellere introductie Community Card
Insiders lanceert Community Card: een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten. Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen.
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...