Geplaatst op: 12-05-2022
Auteur: Marc Gerlings

Muntenautomaat mogelijke oplossing in conflict cashvrij maken zwembaden

Muntenautomaat mogelijke oplossing in conflict cashvrij maken zwembaden

Laco Nederland heeft besloten haar zwembaden cashvrij te maken vanwege de veiligheid van hun personeel. Bij de bezoekers van enkele van hun zwembaden is dit in verkeerde aarde gevallen, wat heeft geleid tot bedreigingen aan het personeel. 

Shiva de Winter voorzitter van Nederlandse Stichting Water- & Zwemveiligheid (NSWZ) komt op voor de veiligheid van het personeel. "Een degelijke voorbereiding op een zo ingrijpende beslissing, en het direct leveren van alternatieven, hadden dit exces kunnen voorkomen. Een werkgever moet altijd denken ten goede van zijn medewerkers. Laco Nederland heeft wat dit betreft gekozen voor contant geld, om zo de veiligheid van het personeel te verbeteren. Hier is natuurlijk wat van te vinden, maar het is en blijft een bedrijfsmatige keuze. Een keuze met grote gevolgen, wanneer je hoort dat er bedreigingen zijn geuit naar het personeel."

Met betaalpas naar het zwembad

De Winter: "Wat mankeert bezoekers van zwembaden zo ver te gaan om het personeel te bedreigen? Als je de corona-periode bekijkt, zal een deel van het antwoord daar gevonden worden. De wilde verhalen, waar of niet waar, waarbij de overheid naar een digitale wereld wil en van het contant geld af wil, kunnen hierbij een rol spelen. Met dat in het achterhoofd slaat de paniek bij bezoekers en vooral ouders van kleine kinderen toe. Moet een kind van 6 met een pinpas naar het zwembad?"

Muntenautomaat de oplossing?

Bij zwembad Laco Oude IJsselstreek is voorgesteld om een muntenautomaat te plaatsen. Hierdoor hoeft het personeel niet direct in contact te zijn met cash geld.

"Vanuit het oogpunt van veiligheid voor het personeel is het een begrijpelijke keuze af te willen van het contant geld. Op drukke dagen kan het gebeuren dat er duizenden euro’s aan contanten binnenkomen en daar moet wel veilig mee omgegaan worden. Onder de druk van de bezoekers wordt er naar een oplossing gezocht in de vorm van een muntenautomaat. Dat is een goede oplossing, waar wat mij betreft direct aan gedacht moest worden."

"Een zwembad is er voor sport en recreatie waarbij de hoofdtaak van het personeel is om de veiligheid te waarborgen en de bedrijfsvoering ten uitvoer te brengen. Niemand heeft het recht om personeel aan te spreken of zelfs te bedreigen als het gaat om een beslissing van hoger af. Hoewel dit voorkomen had kunnen worden als er iets langer nagedacht was over een alternatief."
Trefwoorden: zwembad, cash, ondernemer, gast

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/08/22
VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.
12/08/22
Exclusief voor leden
Succesvol lichtverhaal weer terug op muren Princessehof
Museum Princesshof gebruikt weer zijn buitenmuren om er een lichtverhaal op te vertellen. De productie Maria Louise was here keert terug en deze keer is het gratis voor het publiek. Een mooie combinatie van museum, erfgoed en het vertellen van een historisch verhaal.
05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
22/07/22
11fountains magazine moet cultuurtoerisme stimuleren
Fryslân blijft de legacy van de Culturele Hoofdstad van Europa 2018 onder de aandacht brengen. De&n...
13/07/22
Exclusief voor leden
Corendon vergroot netwerk vanuit grote Duitse luchthavens naar Ras Al Khaimah
Corendon is met Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), het toerisme bureau van het gelijknamige emiraat een luchtvaartpartnerschap aangegaan. Directe vluchten worden daardoor mogelijk vanaf november 2022 vanuit grote Duitse steden Frankfurt, Düsseldorf en München.
08/07/22
Peter de Grote festival verandert in Aurora
Van 20 tot en met 30 juli 2022 vindt het Aurora Festival plaats, het kamermuziekfestival op bijzondere locaties, dat tot vorig jaar bekend stond als het Peter de Grote Festival. De organisatie wilde af van die Russische naam.
06/07/22
Exclusief voor leden
Horst en Nulde veranderen in ‘Veluwe aan Zee’
De nieuwe naam van de twee recreatiegebieden past bij de ontwikkeling die de locaties de komende jaren door gaan maken. Leisurelands meldt bij de presentatie op deze middag dat ‘Veluwe aan Zee’ zich gaat richten op het beleven van het strand, een jaarrond aanbod en het wordt zowel een plek voor mensen uit de buurt als toeristen van verder af.
05/07/22
Adfemture winnende busreis van BAAV competitie 2022
Yanne Bots, Elias De Bruyn en Merel Dubois, tweedejaars studenten van de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement bij Thomas More zijn twee keer in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse wedstrijd van de BAAV, de Vlaamse autocarsector.