Geplaatst op: 21-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Gratis klimmen in ruil voor nestkastje

Gratis klimmen in ruil voor nestkastje
Foto bij persbericht
Wel een heel ludieke actie van Klimrijk Brabant. Gasten kunnen daar gratis komen klimmen. Wel in ruil voor een nestkastje voor kool- of pimpelmezen. Daarmee wil het park de eikenprocessierups bestrijden.

"We willen er natuurlijk alles aan doen om het aantal processierupsen bij ons te beperken”, verklaart Huub Wijnen, general manager van Klimrijk het verzoek. "Maar gezien onze bosrijke omgeving willen we dat wel op een zo natuurvriendelijk mogelijk manier aanpakken. Vandaar de wens om het hier heel aantrekkelijk te maken voor de mezen, in de hoop dat er hier heel veel zullen gaan nestelen.” 

Voor bezoekers is er ook de mogelijkheid om hun eigen meegebrachte kastjes te pimpen. Er zullen verschillende kleuren verf klaarstaan. Ook krijgen ze de mogelijkheid om in mei met korting terug te komen om te zien hoe het huisje erbij hangt – en natuurlijk om te kijken of er een nestje in zit.  

Zeven parcoursen 

Bij Klimrijk Brabant zijn er zeven parcoursen met elk een eigen moeilijkheidsgraad. De lengte van de routes varieert van 110 tot 200 meter en de hoogte van de routes varieert van twee tot tien meter in de lucht. Klimrijk opent de deuren weer op woensdag 26 februari. De vogelhuisjesactie geldt tot en met 1 maart.
Trefwoorden: dagrecreatie, klimmen, klimparken, bestrijding

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
18/05/20
Archeo Route Limburg uitgebreid met vijf nieuwe locaties
In deze tijd van afstand houden, zijn activiteiten in de open lucht populairder dan ooit. Maar doelloos wandelen of fietsen is best lastig. Mensen willen graag een bestemming, een doel. Dat kan met de Archeoroute Limburg.
18/05/20
Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award
Het project ‘Fietsen door de Bomen’ in Belgisch Limburg blijft maar prijzen winnen. Na een Iconi...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.