Herfstcampagne Gelderland 2013
Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel
media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.
Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken
uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te
verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.
500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand
oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van
vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus
van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal
voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.
De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in
Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial
presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien
in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.
Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de
hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment
van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en
met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier
verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio
Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv
als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar
afgestemd.
Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme
Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de
Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met
de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de
provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland
|
|
17/12/25
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
|
17/12/25
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
|
15/12/25
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
|
12/12/25
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
|
11/12/25
De winnaars van de Recreatie Verkiezingen 2025 zijn bekend. Tijdens de Dag van de Recreatie werden op 10 december de prijzen uitgereikt aan Eugénie Touwen (Medewerker van het Jaar), Nienke Knuppe (Beste Praktijkopleider) en Beerze Bulten (Beste Leerbedrijf).
|
11/12/25
Met een feestelijke starthandeling is op 5 december officieel het startsein gegeven voor de realisatie van het nieuwe natuurgebied in de Bonnenpolder in Hoek van Holland. Een mooi project voor het vakgebied omdat het ook de recreatiedruk verlicht.
|
09/12/25
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.
|
05/12/25
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
|
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|