Geplaatst op: 01-10-2013
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

Herfstcampagne Gelderland 2013

Herfstcampagne Gelderland 2013

Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.

Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.

500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.

De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.

Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar afgestemd.


Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
12/12/25
Exclusief voor leden
Zuidwestoever Sloterplas bij Meervaart wordt culturele hotspot
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
11/12/25
Recreatie Verkiezingen 2025 voor Eugénie Touwen, Nienke Knuppe en Beerze Bulten
De winnaars van de Recreatie Verkiezingen 2025 zijn bekend. Tijdens de Dag van de Recreatie werden op 10 december de prijzen uitgereikt aan Eugénie Touwen (Medewerker van het Jaar), Nienke Knuppe (Beste Praktijkopleider) en Beerze Bulten (Beste Leerbedrijf).
11/12/25
Exclusief voor leden
Startsein beplanting recreatiegebied Bonnenpolder
Met een feestelijke starthandeling is op 5 december officieel het startsein gegeven voor de realisatie van het nieuwe natuurgebied in de Bonnenpolder in Hoek van Holland. Een mooi project voor het vakgebied omdat het ook de recreatiedruk verlicht.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.
05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.

||| Agenda |||

27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...