Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

20-03-2025: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual

Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual

Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2025. Het thema van het congres is Toerisme in Transformatie: Business as Unusual. Het wordt een inspirerende dag met buitenlandse keynotes, verdiepende breakout sessies en veel netwerkmogelijkheden tussen onderwijs, onderzoek en werkveld op een mooie onderwijscampus.

De toeristische sector bevindt zich op een kruispunt. De traditionele manier van reizen is niet langer houdbaar. Klimaatverandering, digitalisering en sociale onrust dwingen ons om na te denken over een nieuwe toekomst voor toerisme. Dat vraagt om andere businessmodellen, een innovatieve aanpak van de arbeidsmarkt, een betere relatie met bestemmingen en een transformatie van de toeristische mobiliteit.

Met een bloeiende toeristische sector is nu het moment voor een nieuwe koers. We gaan samen op weg naar regeneratief reizen met een volgende stap in duurzaamheid, digitalisering en toerisme in balans met onze bijdrage aan brede welvaart op bestemmingen.

Die transformatie vraagt om zogenaamde change agents die het voortouw moeten nemen. Op het Trendcongres smeden we een coalition of the willing en brengen we alle (toekomstige) change agents bij elkaar. Samen maken we toerisme: Business as Unusual.

Op de congreswebsite alle informatie over dit congres



Meer informatie op: https://www.toerismecongres.nl

||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?