Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

20-04-2023: Trendcongres 2023: Tourism Futures

Trendcongres 2023: Tourism Futures
De toeristische sector staat voor enorme uitdagingen en grote veranderingen. Internationale geopolitieke en economische ontwikkelingen hebben een grote invloed op toerismestromen. Na de pandemie is bovendien het vakantie- en vrijetijdsgedrag van de (internationale) consument sterk veranderd. Bedrijven en organisaties staan daarnaast voor grote uitdagingen rond arbeidsmarkt, duurzaamheid en digitalisering. Tegelijkertijd moeten ze samen met DMO's en beleidsmakers invulling geven aan de 17 SDG's van de Verenigde Naties.

Op het Trendcongres 2023 gaan we samen met nationale en internationale experts de toekomst van toerisme vormgeven. De opzet van het Trendcongres is vooral een scherp middagprogramma. Maar de missie bij het ontrafelen van ‘Tourism Futures’ is ook dat jij de ander ontmoet. Netwerken is een power instrument in het post covid tijdperk. Maak er gebruik van. Ontdek die kennis, kunde en creativiteit in Leeuwarden op donderdag 20 april. 
  • optimaal netwerken
  • interactieve workshops
  • internationale keynotes


Meer informatie op: https://www.nrit.nl/events/48127/trendcongres-tourism-futures

||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?