Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

24-09-2017 t/m 28-09-2017: Euro Attractions Show 2017

Euro Attractions Show 2017
Van 24 tot en met 28 september 2017 is Berlijn hét centrum van de Europese leisure industrie want dan strijkt de Euro Attractions Show (EAS) neer in de Duitse hoofdstad. Het evenement biedt, naast een 11.500 m2 grote beursvloer, het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van de EAS.


Zo'n 100 sprekers uit de verschillende takken van de leisure- en attractiewereld zullen dan hun kennis delen met hun toehoorders. Het programma telt meer dan 20 seminars over onderwerpen als veiligheid, marketing en communicatie, omzetverhoging, het organiseren van evenementen, enzovoorts.


Topsprekers in een sterk educatief programma

Managers van diverse belangrijke Europese aanbieders op het gebied van leisure, attracties en entertainment zullen garant staan voor een interessant seminarprogramma. Sprekers zijn o.a.

  • Christoph Kiessling (General Manager, Siam Park Tenerife)
  • Robert Dahl (CEO, Karls Tourismus GmbH)
  • Andreas Leicht (General Manager, Hansa Park)
  • Andreas Sievering (General Manager, Fort Fun)
  • Martin Kring (General Manager, Legoland Deutschland)
  • Bruno Vanwelsenaers (Managing Director International Tomorrowland)
  • Fernando Aldecoa (General Manager Operations and Finance, PortAventura World)
  • Andreas Knieriem (Zoo Director, Berlin Zoo).

Daarnaast zullen een aantal sprekers van buiten de traditionele leisure-industrie hun opwachting maken: Bas Bakkers (International Manager Leisure, The Coca-Cola Company), Christoph Zwahlen (Global Marketing Manager, NXP) en Thorsten Düß (Director, Weber Shandwick).




5 nieuwe tracks over ontwikkelingen in de industrie

Euro Attractions Show 2017 biedt daarnaast ook vijf complete tracks aan die gericht zijn op specifieke onderwerpen. Zo is er de Digital Future Track waarin deelnemers meer te weten komen over de ontwikkelingen in het digitale landschap, de Profit and Revenue Track legt de focus op nieuwe manieren om omzet te vergroten, de Safety and Security Track gaat dieper in op de stand van zaken op het vlak van veiligheid in de meest brede zin van het woord, de Trends and New Ideas Track behandelt de laatste trends in de industrie en de Creating /Immersive Experiences Track tenslotte gaat over de het creeëren van unieke belevingen.


Terugkerende seminars en IAAPA Institutes

Vanzelfsprekend staan ook de gebruikelijke seminars zoals het Water Park Forum en de FEC/Indoor Playground Day op het programma, evenals het IAAPA Safety Institute en IAAPA Institute for Attractions Managers. Meer informatie over het seminarprogramma en de aanmelding hiervoor is te vinden op www.IAAPA.org/EAS.


Busreis vanuit Nederland

Pleisureworld en Midpoint Brabant House of Leisure organiseren een 3-daagse Inspiratie Tour rondom de Euro Attractions Show (EAS) in Berlijn. Van maandag 25 september tot en met woensdag 27 september kunnen ondernemers zich laten onderdompelen in de laatste innovaties en allernieuwste trends in leisure. Een inspirerend programma op de beursvloer wordt gecombineerd met exclusieve bedrijfsbezoeken, behind the scenes, media exposure en netwerkmomenten. Inschrijven kan hier: http://pleisureworld.nl/event/3daagse-inspiratie-tour-eas-berlijn/


Over Euro Attractions Show (EAS)

Euro Attractions Show (EAS) is de grootste vakbeurs en conferentie in Europa voor de leisure-, attractie- en entertainmentindustrie. EAS 2017 vindt plaats in het Berlin Messe Exhibition Center in Berlijn op 24-28 september. Op de beursvloer van meer dan 11.500 m2 presenteren zo'n 500 bedrijven van over de hele wereld hun nieuwste produkten en diensten. EAS 2017 biedt de meer dan 11.000 professionals daarnaast het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van het evenement: 20 seminars, inclusief vijf tracks en twee IAAPA Institutes. Gedurende de vier dagen zijn er meerdere netwerkmogelijkheden voor de bezoekers. EAS is een activiteit van en wordt georganiseerd door de International Association of Amusement Parks and Attractions.



Meer informatie op: http://www.iaapa.org/expos/euro-attractions-show/home

||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.