NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. De redactie selecteert en bewerkt alle
relevante gebeurtenissen in voor u direct toepasbare nieuwsberichten en
achtergrondartikelen. Zo kunt u meteen inspelen op de belangrijkste trends,
ontwikkelingen en innovaties in de totale gastvrijheidseconomie.
Complete
vakinformatie
Alle artikelen die in onze vaktijdschriften Recreatie &
Toerisme en Vrijetijdsstudies verschijnen, vindt u op ons platform aangevuld
met dagelijks vaknieuws, blogs, een vakagenda en NRIT-events. Op NRITmedia.nl is
een beperkt deel van de content voor iedereen toegankelijk, de meeste
nieuwsberichten en artikelen zijn exclusief voor leden beschikbaar. Zij krijgen
bovendien elke week de nieuwsbrief NRIT Actueel met daarin een overzicht van
alle nieuwe artikelen, nieuwsberichten, de meest recente blogs en een actuele
agenda. Ook via twitter houden we u op de hoogte van alle nieuwe
ontwikkelingen.
Overzichtelijke
indeling met grote database voor vrij zoeken Een uitstekend doorzoekbare database met meer dan 40.000
berichten en artikelen staat 24 uur per dag tot uw beschikking! Nieuws en
artikelen uit de diverse deelsectoren van de gastvrijheidseconomie zijn in
herkenbare topics gegroepeerd, zodat u altijd overzicht heeft in de voor u
relevante thema’s.
Zes voordelen van het lidmaatschap:
Altijd,
onbeperkt en volledig toegang tot het NRIT Media Vrijetijdsplatform met
duizenden artikelen en nieuwsberichten over recreatie, toerisme en vrije tijd;
Voordelig abonnement (€ 32,50) op de tijdschriften van NRIT Media;
Wekelijkse nieuwsbrief in uw eigen mailbox met een samenvatting van het belangrijkste branchenieuws;
Toegang tot de volledige content van Recreatie & Toerisme en Vrijetijdstudies;
Lid van de grootste Nederlandse kenniscommunity op het gebied van de gastvrijheidseconomie;
Korting op bijeenkomsten en vakliteratuur.
Site en blad Wilt u graag naast de website www.NRITmedia.nl één of meerdere van de papieren uitgaven ontvangen dan kan dat ook. Voor een kleine meerprijs van slechts € 32,50 (excl. btw) per titel ontvangt u ook het blad. Er is ook een bedrijfslidmaatschap voor het Kennisplatform.
Ja, ik word lid van www.nritmedia.nl.
Welke tijdschriften wilt u extra ontvangen (optioneel):
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.