Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Groningen maakt excuses aan andere destinaties

Groningen maakt excuses aan andere destinaties
Campagne onder meer in Amsterdam. Foto: Marketing Groningen.
De ringweg van Groningen is na jaren van hard werken eindelijk voltooid. Marketing Groningen haakt in op die gebeurtenis met een excuus aan andere toeristische bestemmingen dat het wel eens een stuk rustiger kan worden bij de concurrentie.

Deze mijlpaal zorgt ervoor dat Groningen nog beter bereikbaar is voor iedereen, zowel binnen als buiten de provincie. Het is een project waar de Groningers enorm trots op zijn en waarvan ze weten dat het de stad en regio veel goeds zal brengen.

Maar met de komst van de verbeterde infrastructuur komt ook een onvoorziene 'bijwerking': Groningen zal nu meer bezoekers trekken dan ooit tevoren. De prachtige stad, die bekend staat om haar levendige cultuur, historische charme en gezellige binnenstad, wordt straks nog beter bezocht. De Groningers begrijpen dat dit voor andere steden in Nederland een onverwachte ontwikkeling kan zijn.

Het lijkt erop dat het gezegde 'Er gaat niets boven Groningen' nu meer dan ooit van toepassing is, meldt Marketing Groningen. De stroom bezoekers naar de stad zal zeker leiden tot een merkbare rust in andere steden in het land. De gezelligheid, bedrijvigheid en levendigheid lijken zich te verplaatsen vanuit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en zelfs Maastricht, naar de noordelijke parel.

Daarom bieden de Groningers hun welgemeende excuses aan alle steden in Nederland aan, die door deze gebeurtenissen een terugloop in bezoekersaantallen ervaren. "Het was nooit de bedoeling om de dynamiek van andere steden te verstoren.”, aldus Eric Bos van Groningen City Club. "Groningen hoopt dat de situatie zich op natuurlijke wijze stabiliseert. Want hoewel er niets boven Groningen gaat, gunnen we iedere stad in Nederland de groei en bloei die het verdient.”

In de tussentijd nodigt Groningen het land uit om vooral een bezoek aan hun mooie stad te brengen, met als grote trots de vernieuwde Grote Markt. Eenmaal daar worden zij aangemoedigd hun liefde voor Groningen met de rest van het land te delen, door een ode te brengen aan de stad.

Lukt het niet om op korte termijn te komen, dan is er geen reden tot zogeheten ‘fear of missing out’. Ook in de komende maanden is er genoeg te doen en te beleven in de stad. Het hoogtepunt dit jaar is het unieke, sprookjesachtige Wintergoud, de winterprogrammering van de stad. Advies is wel om spoedig een verblijf te boeken, in verband met de te verwachten drukte.

Onderaan de posters staat de url ergaatnietsbovengroningen.nl en die komt gewoon uit bij Visit Groningen.
Trefwoorden: Groningen, campagne, ringweg, destinatie

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...