Geplaatst op: 27-05-2015
Auteur: Marie-Ange de Kort

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Workshop Toerisme- & Vrijetijdscongres: Taste of Amsterdam

Verleiden met lekker eten en drinken, wie zwicht daar niet voor? Dat was de centrale boodschap van Henk Jan Kakebeen, directeur, Taste Amsterdam op het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015.


Taste of Amsterdam’ is een (internationaal) food-festival in en rond het Amsterdamse Amstelpark waarbij 150 partijen zijn aangesloten met als kernconcept: het samenbrengen van veel variatie en inspiratie op het gebied van ‘food’, waar het plezier afspat en chefs van bekende restaurants dichter bij het publiek gebracht worden. Naast het plezier zit er ook een educatief tintje aan. Mensen kunnen proeven, genieten, zelf leren van masterchefs in culinaire workshops en een feestje meemaken. Op de website lezen we de volgende tekst:


"Stel je eens voor: ‘Foodie heaven’, daar waar door de beste Nederlandse en internationale chef-koks verrukkelijk gekookt wordt; waar de beste restaurants uit Amsterdam en omgeving zichzelf presenteren met de meest uiteenlopende signature dishes van de chefs.”


De kracht van het concept is de combinatie van chefs en diverse merken, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van het marketingbudget. In samenwerking met SBS, AT5, het Financieel Dagblad en het Parool heeft oprichter Henk-Jan Luik het ‘ battle-concept’ tussen masterchefs ingevoerd, waarbij bloggers zijn ingezet om over het gebeuren te vertellen en via social media te verspreiden. Verleiding vindt vervolgens ook plaats via een eigen You tube kanaal en verschillende guerilla acties, met name free pubblicity via de social media.


Het verhaal is belangrijk: van de ingrediënten, de receptuur, de chef zelf. Het doel van deze verhalen is wederom verleiding zodat gasten terugkomen. Alles draait uiteindelijk wel om de kwaliteit van je evenement: je bent zo goed als je laatste evenement!

Topics:Horeca
Trefwoorden: restaurants, eten, beleving

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/09/22
Bodemprocedure volledige vergoeding voor horeca na coronamaatregelen
Vandaag diende de zitting in de bodemprocedure die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) namens acht individuele horecaondernemers tegen de Staat heeft aangespannen. Zij vorderen volledige compensatie van het door hen onevenredig geleden nadeel als gevolg van de coronamaatregelen.
26/09/22
Inkomen Nederlanders in tweede kwartaal 2022 procent gestegen
Het voorjaar was goed voor de toerisme- en gastvrijheidssector. Daarbij helpt dat in het tweede kwartaal Nederlanders een procent meer inkomen in de portemonnee hadden.
19/09/22
Toeristische economie in 2021 nog lang niet op niveau
Hoe heeft in 2021, toen het herstel van de pandemie al inzette, de toeristische economie gepresteerd? Het CBS zocht het uit.
16/09/22
KHN vraagt om compensatie stijgende energiekosten
Brancheorganisatie voor de horeca KHN vreest de toenemende kosten voor energie. In de aanloop naar Prinsjesdag vraagt KHN om de gestegen energielasten te compenseren. Het wil ook de werkgeverslasten omlaag halen.
15/09/22
Exclusief voor leden
Leisure krijgt in Schiekadeblok een brede impuls
Gemeente Rotterdam werkt aan de ontwikkeling van het Schiekadeblok. De ambitie is om het gebied te ontwikkelen tot een eigenzinnige mix van wonen, werken en verblijven met behoud van het huidige creatieve en innovatieve karakter. Twee woontorens krijgen leisure functies maar er speelt veel meer.
13/09/22
Exclusief voor leden
Snel herstel voor hotels in 2022 maar veel onzekerheden voor 2023
De Nederlandse hotelmarkt is nog maar nauwelijks hersteld van de coronacrisis, maar de volgende crisis lijkt eraan te komen, blijkt uit de cijfers en peiling van Horwath HTL. Het herstel in 2022 gaat heel snel. Bovengemiddeld snel in de afgelopen maanden.
13/09/22
Minister Adriaansens op werkbezoek in gastvrij Leiden
Op uitnodiging van brancheorganisatie Gastvrij Nederland heeft minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat op maandagmiddag 12 september een werkbezoek gebracht aan een aantal bedrijven uit de gastvrijheidssector.
09/09/22
Exclusief voor leden
Fantastische julimaand voor Nederlands toerisme
Pfff, wat een cijfers van het toerisme. Zo snel weer hersteld van pandemie.