Geplaatst op: 12-09-2013

Duizenden leerlingen doen mee aan NatuurEducatieProject van RGV

Duizenden leerlingen doen mee aan NatuurEducatieProject van RGV

Met het NatuurEducatieProject richt RGV zich op het publiek van de toekomst. Spelenderwijs ontdekken kinderen tussen de 10 en 12 jaar de natuur op de RGV recreatiegebieden. Ook maken kinderen via het project kennis met de recreatiegebieden en de speelvoorzieningen. Het natuureducatiepakket wordt gratis aan basisscholen aangeboden. Jaarlijks doen er duizenden basisschoolleerlingen aan mee. Deze educatieve ontdekkingstocht vindt plaats in de maanden mei en juni. Vanaf september 2013 kunnen de scholen zich weer inschrijven.


Laagdrempelig product

RGV streeft er naar om de recreatiegebieden voor zoveel mogelijk mensen laagdrempelig toegankelijk te houden. Het NatuurEducatieProject past hier goed bij. Het is educatief, het is een dagje uit in de gezonde buitenlucht en bovenal, het is gratis voor basisschoolleerlingen. Door middel van het NatuurEducatieProject kunnen leerlingen van de groepen 6 tot en met 8 het recreatiegebied spelenderwijs ontdekken. In samenwerking met het Centrum voor Natuur en Milieu heeft RGV een leskist met opdrachten ontwikkeld. De opdrachten bestaan uit onder meer uit meten van de watertemperatuur, het onderzoeken van de bodem, de boomhoogte meten, waterdiertjes vangen en bekijken met een loep en de verschillende boomsoorten in kaart brengen.


Educatieve ontdekkingstocht

In mei en juni is het een drukte van jewelste van groepen basisschoolleerlingen die onder begeleiding van hun meester of juffrouw het recreatiegebied op een educatieve wijze gaan ontdekken. De meeste scholen koppelen er meteen een middagje spelen aan vast. Het uitje wordt aangeboden op vijf recreatiegebieden: Berendonck, Bussloo, Heerderstrand, Rhederlaag en Zeumeren.


Goed marketinginstrument

Naast het feit dat het NatuurEducatieProject een laagdrempelig product is, is het tevens een goed marketinginstrument. Kinderen maken via het project immers kennis met de recreatiegebieden en de speelvoorzieningen. Achterliggende gedachte is dat zoon of dochter thuis enthousiast vertelt over wat hij of zij heeft meegemaakt en de ouders dit aangrijpen om vaker een dagje naar het strand te gaan en andere attracties op de gebieden te bezoeken. Op deze manier investeert RGV door het NatuurEducatieProject in de toekomst, want ook de voor de volgende generaties wil RGV een kwalitatief product blijven aanbieden.
Trefwoorden: RGV, natuur, educatie

||| Nieuws |||

01/09/25
Opening Open Monumentendag in Schiedam
Dit jaar is Schiedam de gastgemeente van de VriendenLoterij Open Monumentendag. Op vrijdag 12 september geeft Open Monumentendag-ambassadeur Janny van der Heijden samen met burgemeester Harald Bergmann van Schiedam het startsein voor het grootste gratis culturele evenement van Nederland.
01/09/25
Horeca van vakantieparken en campings groeide met 6% (Q2-2025)
De horeca beleefde een groeisprintje in het tweede kwartaal van 2025 met 5,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van logiesverstrekking lag ook hoger, met 4,5 procent hoger. De omzet van eet- en drinkgelegenheden was 5,9 procent hoger.
29/08/25
15.000 hotels in Europa in massaclaim tegen Booking.com
Bijna 1.100 Nederlandse hotels sloten zich aan bij een Europese massaclaim tegen Booking.com, dat he...
29/08/25
Genieten van Maasvallei vanaf mobiel uitkijkpunt
In de Limburgse plaats Itteren staat sinds deze week op de dijk een verplaatsbaar uitkijkpunt. Dat r...
28/08/25
Vakantiepark Marina Beach gesloten
Vakantiepark Marina Beach aan de Zeeuws-Vlaamse kust is onverwacht gesloten. De reden is dat er geen exploitatievergunning door de gemeente Terneuzen wordt verleend.
26/08/25
Exclusief voor leden
Is de vakantiewoning nog een aantrekkelijke investering?
De aantrekkelijkheid van een tweede woning als investering staat onder druk. Waar vakantiewoningen jarenlang golden als een stabiele en winstgevende belegging, is nu een duidelijke kentering zichtbaar.
26/08/25
Exclusief voor leden
Grote verschillen in NPS-score van touroperators
Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Jongeren zijn het meest kritisch in de NPS voor touroperators. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden.
25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.