Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

20-01-2022: Webinar toegankelijke websites vrijetijdsbranche

Webinar toegankelijke websites vrijetijdsbranche
Hoe gastvrij is jullie website voor mensen met een beperking? Accessibility deed in samenspel met Toegankelijke Recreatie een uitgebreid gebruikersonderzoek naar de websites van bedrijven uit de vrijetijdsbranche. Op 20 januari 2022 deelt Accessibility de bevindingen tijdens een gratis webinar dat om 14:00u start. Samen met praktische tips om je website gastvrij te maken voor iedereen.  

Een dagje uit begint vaak al online met een bezoek aan de website. Zeker voor mensen met een beperking is online informatie inwinnen essentieel. Helaas levert de zoektocht naar informatie geregeld frustraties op. Lang niet alle websites zijn goed toegankelijk. Daarbij gaat toegankelijkheid erom dat de website te bedienen is en gebruiksvriendelijk is, maar ook of de informatie goed te vinden is. Met een team van 14 ervaringsdeskundigen heeft Accessibility telkens met 5 ervaringsdeskundigen de websites onderzocht. Dit deden ze van belangrijke spelers uit de vrijetijdssector: attractieparken, verblijfsrecreatie, dierenparken, theaters, musea, concertzalen en bioscopen. Bijzonder aan het onderzoek is de diversiteit aan ervaringsdeskundigen en dat zij fervente bezoekers zijn van de locaties die zij online bezoeken.

Het onderzoek Digitaal Toegankelijk Dagje Uit wordt uitgevoerd door Accessibility, onderdeel van Bartiméus en is mede mogelijk gemaakt door het Bartiméus Fonds. De community Toegankelijke Recreatie is een samenwerkingspartner van het onderzoeksproject.


Meer informatie op: https://www.accessibility.nl/formulieren/inschrijven-webinar-resultaten-g

||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.