01-10-2021 t/m 03-10-2021: Second Home Beurs

Second Home Beurs
Voor het eerst in bijna 2 jaar is er eindelijk weer een Second Home Beurs in Utrecht. De eerste grote consumentenbeurs in de Jaarbeurs sinds de start van de pandemie. Van 1 tot en met 3 oktober zijn geïnteresseerden in de aankoop van een tweede huis, tussen 10.00 en 17.00 uur van harte welkom in de Jaarbeurs in Utrecht.
 
De beurs belooft nu al razend druk bezocht te worden. Exhibition manager Tom van den Brink constateert een enorm hoog aantal voorinschrijvingen. "De interesse in een tweede huis is groter dan ooit. De droom van het bezitten van een tweede huis kan voor steeds meer mensen werkelijkheid worden. Dat is mede dankzij de toenemende verkoopprijzen van eerste woningen in Nederland. De overwaarde kan bijvoorbeeld ingezet worden voor de financiering van een tweede huis. Een groeiende groep middeninkomens heeft te maken met toename van vermogen en zo wordt de aanschaf van een tweede huis voor steeds meer mensen een reële optie.
 
De Second Home Beurs is het ideale startpunt voor de zoektocht naar een tweede huis. Niet alleen is het aanbod van tweede huizen nergens groter, er staan ook talloze deskundigen klaar om hun kennis te delen en vragen te beantwoorden op praktisch, juridisch en fiscaal gebied. Handig om je als potentiële koper optimaal te kunnen oriënteren. Van den Brink: "Wij hebben er weer ontzettend veel zin in, en het spreekt voor zich dat we blij zijn dat we door het coronatoegangsbewijs (vaccinatiebewijs, herstel- of testbewijs) weer onbeperkt bezoekers mogen ontvangen.”
 
Over Second Home
Second Home brengt alle kennis over en het aanbod van tweede huizen uit meer dan 25 landen samen en richt zich op Nederlandse en Belgische consumenten die een tweede huis overwegen als investering of om zelf van te genieten. Het aanbod van 18.000 woningen, aangevuld met artikelen, online webinars, kennisdossiers en landeninformatie, wordt gedeeld via het online platform secondhome.nl en de Second Home Beurs in Nederland en België.


Meer informatie op: https://www.secondhome.nl

||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.